اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی‌های امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره در نیویورک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رایزنی‌های امیرعبداللهیان با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره در نیویورک

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزرای خارجه ونزوئلا و اریتره دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست با «کارلوس فاریا» وزیر خارجه ونزوئلا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین روند مناسبات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

‌‎امیرعبداللهیان ضمن مروری بر آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا، سفر اخیر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران را مهم‌ خواند و تأکید کرد: متعاقب امضای همکاری‌های جامع دو کشور، اجرایی کردن این تفاهمات در اولویت برنامه سیاست خارجی قرار دارد و برگزاری کمیسیون مشترک می‌‌تواند روند اجرای توافقات فیمابین را سرعت ببخشد. 

‌‎وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت در همکاری‌های متنوع دو کشور، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران و لزوم افزایش سطح تماس‌ها و سفر مقامات عالی دو کشور تأکید کرد.

* اهتمام دولت سیزدهم نسبت به قاره آفریقا

‌‎به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با «عثمان صالح محمد» وزیر خارجه اریتره ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

‌‎وزیر امور خارجه ایران ضمن تمجید از سابقه مبارزاتی و تاریخی مردم اریتره بر اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به قاره آفریقا از جمله کنشگری اریتره در شاخ آفریقا تأکید و نسبت به توسعه همکاری‌ها در چارچوب احترام به ارزش‌ها و منافع متقابل و همکاری ایران در حوزه‌های فنی و اقتصادی با اریتره ابراز امیدواری کرد. 

‌‎وزیر خارجه اریتره نیز ضمن اشاره به سیاست کشور متبوعش برای توسعه روابط در محیط جغرافیای مهم منطقه و از جمله ایران، تأکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول