اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مصوبه شورای عالی بورس برای صندوق‌های دارا و پالایش یکم ابلاغ نشده است

یک مقام مسئول گفت: مصوبات شورای عالی بورس در مورد صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.

مصوبه شورای عالی بورس برای صندوق‌های دارا و پالایش یکم ابلاغ نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای عالی بورس هفته قبل مصوبه‌ای در مورد مدیریت صندوق دارایکم و پالایش یکم داشت که بر اساس آن باید اساسنامه و امیدنامه صندوق‌ها اصلاح شود و برای هر صندوق بازارگردان در نظر گرفته شود همچنین روش خرید و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوقها تغییر کند.

در این زمینه خبرنگار فارس با یک مقام مسئول تماس گرفت که وی گفت: هنوز هیچ یک از مصوبات شورای عالی بورس برای اجرا به صندوق‌های دارایکم و پالایش شده ابلاغ نشده است.

به گفته وی، قرار است مطابق مصوبه شورای عالی بورس، علاوه بر در نظر گرفتن بازارگردان برای صندوق‌ها، شیوه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها اصلاح شود و نیز اساسنامه و امید نامه این دو صندوق سرمایه‌گذاری دولتی اصلاح شود.

صندوق دارا یکم که از محل فروش باقیمانده سهام دولت در بانکهای ملت،‌ تجارت و صادرات و نیز بیمه‌های اتکایی ایرانیان و البرز بود، در بهار سال 99 به قیمت هر واحد 10 هزار تومان با درنظر گرفتن 20 درصد تخفیف به مردم فروخته شد، گرچه قیمت این واحدها تا  24 هزار تومان هم رسید،‌ اما بعد از ریزش بازار الان این صندوق با 9228 تومان یعنی حدود 8 درصد زیان از اصل سرمایه بعد از 2.5 سال همراه است.

صندوق پالایش یکم هم از محل باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران،‌ اصفهان، تبریز و بندرعباس بود که آن هم با 20 درصد تخفیف به مردم فروخته شد که اکنون بعد از 2 سال با 26 درصد زیان از اصل سرمایه خود به 7418 تومان معامله می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول