اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران در جریان است

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری با بیان این‌که تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است، گفت: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند.

تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران در جریان است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. 

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور در سال‌های گذشته در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از روند آستانه باعث بازگشت سریع‌تر صلح و آرامش به سوریه شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با فیصل المقداد در حاشیه نشست مجمع عمومی درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در حال انجام است. ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تأکید دارد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت: همکاری‌ها بین ایران و سوریه در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بهترین شکل ادامه دارد. سوریه در شرایط جاری بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک به منظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه تأکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اوضاع فلسطین و تحولات بین‌المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفت‌گوها وزرای خارجه ایران و سوریه بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول