اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: کنار آمدن با تحریم همسایگان آسان نیست

وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در سخنانی گفت که کنار آمدن با تحریم همسایگان این کشور به خصوص که این تحریم‌ها بین‌المللی نبوده، کار آسانی نیست.

آنکارا: کنار آمدن با تحریم همسایگان آسان نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه گفت که در دوره مبهمی قرار داریم و سال‌های صلح کم خواهند بود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در حال حاضر رقابتی میان کسانی که خواستار باقی ماندن ساختار کنونی جهان و کسانی که خواستار جهان چند قطبی بوده، وجود دارد».

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه کرد: «60 درصد از درگیری‌های جهان در اطراف ترکیه قرار داشته به همین دلیل نیازمند دیپلماسی پیشگیرانه برای کاهش پیامدهای چنین درگیری‌هایی هستیم».

چاووش اوغلو گفت: «برخی فعالیت‌های دیپلماتیک پیشگیرانه ترکیه را به عنوان یک چالش می‌نگرند».

وی در ادامه گفت: «کنار آمدن با تحریم همسایگان‌مان به خصوص که این تحریم‌ها بین‌المللی نبوده، آسان نیست زیرا ترکیه بیشترین هزینه را در این زمینه خواهد پرداخت و نمی‌توانیم به عنوان میانجی‌ به ایفای نقش بپردازیم».

وزیر امور خارجه ترکیه درباره روابط این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: «ما واقع‌بین بوده و باید عملگرا باشیم و خود را با تغییرات منطقه تطبیق دهیم. عادی سازی روابط با اسرائیل، عربستان سعودی، امارات، مصر و ارمنستان نمونه‌هایی از این موارد هستند».

چاووش اوغلو گفت: «از دیدگاه ترکیه، به کار گیری یک گروه تروریستی برای مبارزه با یک گروه تروریستی دیگرغیرقابل قبول است».

وی افزود: «برخی گروه‌های فشار در واشنگتن بر روابط آنکارا با آمریکا تاثیر می‌گذارند».

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «نحوه رفتار واشنگتن با هند در خصوص خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه در مقایسه با رفتاری که با ما داشته، متفاوت است».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول