اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجتماع عظیم عزاداران نبوی در میدان مرکزی گنبدکاووس برگزار شد

مردم شیعه و سنی گنبدکاووس با اجتماع عظیم خود در میدان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزاداری کردند.

اجتماع عظیم عزاداران نبوی در میدان مرکزی گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عصر یکشنبه مصادف با ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) مردم مومن شیعه و سنی از هر قوم و مذهب، زن و مرد، کوچک و بزرگ در قالب هیات های عزاداری و یا بشکل خانوادگی در میدان مرکزی شهرستان گنبدکاووس اجتماع کرده و به عزاداری و نوحه سرایی حماسی و انقلابی پرداختند.

نیروهای مسلح و مسئولان شهرستان گنبدکاووس نیز در کنار مردم حضور یافته و در ماتم و عزای این روز با مردم همگام شدند.

در این مراسم علاوه بر عزاداری زیارت بعید و یا از راه دور پیامبر اکرم(ص) قرائت شد و دو موکب جهت پذیرایی از عزاداران در همین مکان برپا شده است.

مراسم عزاداری از ساعت ۱۵:۳۰ عصر امروز اغاز و تا ساعت ۱۷:۳۰ عصر ادامه داشت.

 

 

دشمنان فکر می‌کنند با تبلیغات خبیث می‌توانند بین نسل جوان و آینده و قرآن فاصله بیندازند

حجت الاسلام محمود ترابی در مراسم اجتماع عظیم عزاداران نبوی و قرائت زیارت بعید پیامبر اکرم(ص) در میدان مرکزی شهر اظهار کرد: اسلام یک آئین انقلابی بوده و همه پیامبران با توجه به ایات قران که به انها به صراحت اعلام شده برای مبارزه با طاغوت و خارج شدن بندگان از زندگی جاهلیت قیام کردند.

وی تصریح کرد: محور قیام همه پیامبران و ائمه اطهار اجتناب و مبارزه از طاغوت بوده تا از حریم حیات طیبه و توحید دفاع کنند.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته دنیا و جهان اسلام تشنه معارف الهی بوده و مردم نیازمندتر از گذشته به توحید دامن زده تا از زندگی سخت، جاهلیت و شرک امیز را از جامعه دور کند.

وی ادامه داد: امروز اسلام ناب و آئین اسلام برای اداره جامعه و جهان اسلام بازگشته و افتخار داریم که این برگشت توسط مردم انقلابی، پیشکسوتان، شهدا و رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

 

 

ترابی گفت: امروز جهان اسلام و محور مقاومت در طلایی ترین دوران خود مقتدرترین نظام توحیدی را داشته و برای ادامه مسیر به دو امر مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و انسان های خودساخته ی چون شهید سلیمانی نیازمند است.

وی بیان کرد: ملت ایران افتخار می کند امروز در جهان کفرآمیز چراغ راه روشنی چون شهید سلیمانی را دارد که رئیس جمهور تصویر روشن وی را بدون بیان در دست گرفته و بالا می برد و این نوعی تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در ادامه مسیر نظام جمهوری اسلامی ضروری است ابراز کرد: این بیانیه چراغ راه آینده و نسل آینده که میراث دار عزت، بزرگی ملت ایران بوده که با تحقق ان پرچم‌اسلام ناب محمدی (ص) در جهان برافراشته و توسط رهبر معظم انقلاب به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

وی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته توسط دشمنان در کشور بیان کرد: دشمن گمان می کند با چهار تبلیغ رسانه ای کذب و خبیث و شعارهای تجزیه طلبان و تکرار تبلیغ خبیث و تفرقه افکنانه انگلیس می تواند بین نسل جوان و اینده کشور اسلامی با قران کریم فاصله بیندازد.

ترابی گفت: بانوان ما میراث فاطمی و نسل جوان و اینده ما چشم و چراغ ملت ایران بوده و دشمن کور خوانده که بتواند با این ترفندها جوانان ایران اسلامی را از قران و اسلام دور کند.

وی ابراز کرد: مردم بصیر کشور ما بدون اشاره رهبرمعظم انقلاب با هوشیاری کامل به صحنه امده و استقلال کشور خود را از هرگونه تسلط بیگانه به رخ جهانیان کشاندند.

 

 

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول