اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تمام زندگی‌ام به حضرت رقیه (س) وابسته است/ اربعین یک تجدید بیعت است

کاظم احمدزاده گفت: اینکه می‌گویم من در راه‌پیمایی اربعین خدا را دیدم، قطعا قدرت‌نمایی و عشق و محبت خداوند را دیدم. همچنین محبت مردم نسبت به دردانه‌ی خداوند را دیدم. اربعین یک تجدید بیعت است، زیارت نیست.

تمام زندگی‌ام به حضرت رقیه (س) وابسته است/ اربعین یک تجدید بیعت است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، کاظم احمدزاده مجری با سابقه تلویزیون در ویژه برنامه‌ی «نشان ارادت» حضور پیدا کرد و درباره‌ی میزان ارادت خود به اهل‌بیت و لطف آن‌ها صحبت کرد. او می‌گوید من به حضرت رقیه (ع) خیلی ارادت دارم و تمام زندگی‌ام به ایشان وابسته است و با این رمز به سوی سیدالشهدا (ع) می‌روم. احمدزاده همچنین معتقد است در مسیر راه‌پیمایی اربعین خدا را روی زمین دیده، چون هر آنچه که دیده خدایی بوده است. او می‌گوید در راه‌پیمایی یک چیزهایی می‌بینیم که با عقل هم‌خوانی ندارد. مگر می‌شود یک نفر با وجود لَخته‌ی خون در پایش که دکتر به او گفته تکان بخوری، می‌میری از خرمشهر تا کربلا بیاید؟ اربعین یک تجدید بیعت است، زیارت نیست. در ادامه بخشی از صحبت‌های او را می‌خوانید.

احمدزده در ابتدای برنامه درباره‌ی اولین مواجهه‌ی خود با امام حسین (ع) گفت: «یادم می‌آید یک هفته‌گی از پدرم می‌گرفتیم که هفته‌ای ۱۵ هزار بود و پول‌ها را جمع می‌کردیم برای نیمه شعبان که با دوستان‌مان پرچم و سیریش بخریم. همه‌ی عشق‌ و علاقه‌مان این بود که از خانه‌ی خودمان تا خانه‌ی دوستان‌مان را پرچم بزنیم و همین که از پول تو جیبی‌هایمان این کار را انجام می‌دادیم خیلی برای‌مان لذت‌بخش بود. به دلیل اینکه نوجوانان هر چه دارند از همان پول‌های هفته‌گی است که از خانواده‌شان می‌گیرند.»

بچه‌ها باید سردمدار حرکت‌های دینی باشند

مجری برنامه‌ی «جشن رمضان» درمورد اینکه معمولا در هیات‌ها به بچه‌ها خوش می‌گذرد، توضیح داد: «قطعا باید این اتفاق بیفتد. چون در هر امر و موضوعی، همه‌ی اتفاقات آموزشی در سنین کودکی انجام می‌شود. این لطف سیدالشهدا (ع) است که از کودکی این مسائل در بچه‌ها نهادینه می‌شود. اگر بخواهیم به شکل آکادمیک هم پیش برویم، این مسائل باید از بچه‌ها آغاز شود که سردمدار حرکت‌های دینی و مذهبی باشند.»

به حضرت رقیه (ع) ارادت دارم

مجری برنامه‌ی «در آستان خورشید» درباره‌ی اینکه با کدام یک از اهل‌بیت صمیمی‌تر است، گفت: «من به حضرت رقیه (س) خیلی ارادت دارم و تمام زندگی‌ام به ایشان وابسته است و با این رمز به سوی سیدالشهدا (ع) می‌روم. چون به هر حال می‌دانم که رابطه‌ی دختر و پدر به چه شکل است. به یاد دارم سال ۶۰ بود که در یک سفر زیارتی در خدمت یکی از جانبازان عزیز بودم و جایی رفتیم که او را به سوریه دعوت کردند و پدرشان گفتند من هم او را در این سفر همراهی کنم. از آن سفر علاقه‌ی من به حضرت رقیه (ع) شکل گرفت. به همین دلیل از حدود ۲۲ سال پیش یک روضه‌ای به اسم حضرت رقیه (ع) دارم که ماهی یک‌بار برگزار می‌شود. از طرفی هم یک سفره‌ای مربوط به مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه (ع) است که از حدود ۸ سال پیش آغاز شد و در کشورها و شهرهای مختلف با پذیرایی ساده برگزار می‌شود.»

هر کاری انجام داده‌ام به کمک اهل‌بیت است

احمدزاده همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر کارهای نیکوکارانه‌اش را به سیدالهشدا (ع) پیوند زده است، توضیح داد: «بدون هیچ‌گونه اغراقی می‌گویم که هر آنچه من دارم از این راه است. چون اگر به خودم باشد، من را در مسجد محله‌مان هم راه نمی‌دهند، چه برسد به اینکه به حرم امام حسین (ع)، خانه خدا یا حرم حضرت ابوالفضل (ع) بروم. این‌ها چطور اتفاق می‌افتد؟ هر کاری انجام داده‌ام به کمک اهل‌بیت بوده است.» 

اربعین یک تجدید بیعت است، زیارت نیست

مجری برنامه‌ی «خانه چهلم» درمورد خاطراتش از راه‌پیمایی اربعین گفت: «من در مسیر راه‌پیمایی اربعین خدا را روی زمین دیدم. چون هر آنچه که دیدم خدایی بود. یعنی در راه‌پیمایی یک چیزهایی می‌بینیم که با عقل هم‌خوانی ندارد. مگر می‌شود یک نفر با وجود لَخته‌ی خون در پایش که دکتر به او گفته تکان بخوری، می‌میری از خرمشهر تا کربلا بیاید؟ مگر امکان‌پذیر است؟ این‌ها نشان می‌دهد که سیدالشهدا (ع) چه جایگاهی در میان مردم دارد. اینکه می‌گویم من در راه‌پیمایی اربعین خدا را دیدم، قطعا قدرت‌نمایی و عشق و محبت خداوند را دیدم. همچنین محبت مردم نسبت به دردانه‌ی خداوند را دیدم. اربعین یک تجدید بیعت است، زیارت نیست.»

احمدزاده همچنین در انتهای برنامه گفت: «اگر ما به کربلا می‌رویم، صدقه‌سر مردم است. اگر نگاه مردم نبود، ما آن‌جا نبودیم. اول لطف اهل‌بیت، دوم دعای پدر و مادر و بعد هم صدقه‌سر مردم است که ما به مکان‌های مذهبی می‌رویم.»

«نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی، اجرای حسین متولیان و کارگردانی محمدعلی بای هر روز حوالی ساعت ۱۷:۱۵روی آنتن شبکه دو می رود و حوالی ساعت 24 همان روز تکرار آن پخش می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول