اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه صهیونیست: یک شرکت اسرائیلی به اوکراین سامانه ضد هوایی می‌دهد

روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت که یک شرکت صهیونیستی قرار است از طریق لهستان به اوکراین سامانه ضد هوایی بدهد.

رسانه صهیونیست: یک شرکت اسرائیلی به اوکراین سامانه ضد هوایی می‌دهد

به گزاراش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که یک پیمانکار نظامی صهیونیست قصد دارد، از طریق لهستان به اوکراین سامانه ضد هوایی برساند.

این رسانه در گزارش خود اشاره‌ای به نام این شرکت و نوع سامانه‌ای که قرار است با واسطه، به کی‌یف ارسال شود، نکرده است. دلیل اینکه سامانه‌ها به طور مستقیم به اوکراین ارسال نخواهد شد این است که تل آویو تاکنون با فروش سلاح به اوکراین مخالفت کرده که این موضوع بارها با خشم دولت زلنسکی همراه بوده است.

«تایمز اسرائیل» در ادامه نوشت که تل آویو به خوبی می‌داند این سامانه‌ها قرار است در نهایت به اوکراین برسد، اما چشم خود را به روی این قرارداد بسته است و پیمانکار نظامی مذکور نیز ادعا دارد که مقصد سامانه‌های ضد هوایی لهستان خواهد بود.

این شرکت به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که طرف قرارداد او دولت لهستان است و هیچ اطلاعی از اینکه دولت ورشو قرار است به عنوان واسطه عمل کند، ندارد و در شرایطی که همه طرف‌ها واقعیت را می‌دانند، سعی دارند آن را کتمان کنند.

رژیم تل آویو تاکنون مجوز فروش سلاح به اوکراین را به شرکت‌ها نداده است و بیم واکنش روسیه را دارد. در این میان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز بامداد یکشنبه از مخالفت رژیم موقت صهیونیستی با ارسال سامانه‌های پدافند موشکی به کشورش ابراز ناخرسندی کرد.

زلنسکی طی مصاحبه‌ای گفت از اینکه تل‌آویو سامانه‌های پدافند موشکی به اوکراین نفروخت تا در برابر حملات موشکی روسیه مقابله کند، «بهت‌زده» است. او گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی برای اسرائیل افتاده است. حقیقتاً و به‌راستی بهت‌زده هستم، زیرا درک نمی‌کنم که چرا آنها به ما پدافند هوایی نمی‌دهند».

رئیس جمهور اوکراین در فاصله کوتاهی بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» را به کشورش بفروشد.

زلنسکی در این مصاحبه توضیح داد: «درک می‌کنم که وضعیت دشواری درخصوص سوریه و روسیه دارند. ولی حقیقت را می‌گویم. گفتگوهای من با سران اسرائیل هم فایده‌ای برای کمک به اوکراین نداشت».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول