اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه مزاحمت پهپادهای ترکیه برای ارتش یونان

وزارت دفاع یونان از شناسایی و رهگیری یک فروند پهپاد ارتش ترکیه بر فراز جزیره «کیناروس» دریای اژه خبر داد.

ادامه مزاحمت پهپادهای ترکیه برای ارتش یونان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تقابل دو کشور همسایه ترکیه و یونان، وزارت دفاع یونان روز دوشنبه ازشناسایی و رهگیری یک فروند پهپاد ارتش ترکیه بر فراز دریای اژه خبر داد.

به نوشته روزنامه «پروتوثیما» وزارت دفاع یونان مدعی شد که یک فروند پهپاد ترکیه صبح دوشنبه بر فراز جزیره «کیناروس» در ارتفاع ۱۹ هزار پایی پرواز کرد. این پهپاد بار دیگر در فاصله زمانی یک ساعته در همین ارتفاع پروازی بر فراز جزیره کیناروس پرواز کرد.

این وزارتخانه بدون اشاره به نوع  این پهپاد، از رهگیری و شناسایی این هواپیمای بدون سرنشین خبر داد.

این دو کشور همسایه مدت‌هاست که دچار تنش هستند و دو طرف همدیگر را به نقض حریم دریایی و هوایی خود متهم می‌کنند. یونان و ترکیه در زمینه انرژی و موضوع پناهجویان نیز با هم اختلاف دارند.

ترکیه در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از استقرار نیروهای یونان در جزایری در شرق دریای اژه، افزایش داده است. این جزایر طبق «معاهده ۱۹۲۳ لوزان» و«معاهده ۱۹۴۷ پاریس»  باید غیرنظامی شوند، بنابراین هرگونه استقرار نیروی نظامی یا سلاح در جزایر اکیدا ممنوع است. 

چندی قبل وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که رادارهای سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» یونان  بر جنگنده‌های  ترکیه حین پرواز بر فراز دریای اژه قفل کردند.

یونان و ترکیه در زمینه نظامی نیز به شدت با هم رقابت دارند و هر دو  در حال تجهیز نیروهای مسلح خود  به ویژه در بخش هوایی هستند. یونان به تازگی  ۲۴ فروند جنگنده «رافال» ساخت فرانسه، ۶ فروند جدید و ۱۸ فروند دست دوم و همچنین سه فروند ناوچه فرانسوی سفارش داده است. یونان همچنین نامه‌ای را برای خرید یک اسکادران از جنگنده‌های «اف-۳۵» در ماه ژوئن به ایالات متحده ارسال کرد (جزئیات بیشتر)

 روزنامه «اکاثیمرینی» اخیرا  بر اساس داده‌های ستاد کل نیروهای مسلح یونان مدعی شد که از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ بدترین سال از نظر نقض حریم هوایی یونان از سوی ترکیه در ۱۴ سال گذشته بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول