اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

چرا سفر به کربلا گران است؟/ رئیس سازمان حج و زیارت: ۶۰ درصد مبلغ تورها هزینه پرواز است

رئیس سازمان حج و زیارت علت هزینه بالای سفر به کربلا را تشریح کرد.

چرا سفر به کربلا  گران است؟/ رئیس سازمان حج و زیارت: ۶۰ درصد مبلغ تورها هزینه پرواز است

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، با پایان گرفتن سفرهای اربعین، سفر به عتبات عالیات در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت که از دهم شهریورماه متوقف شده بود از اول مهرماه به صورت زمینی و‌هوایی آغاز شد.

سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌ وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص گله‌مندی مردم درباره قیمت بالای سفر به کربلا و عتبات عالیات اظهار داشت: 60 درصد هزینه تورهای کربلا مربوط به قیمت‌ پروازها است؛ یعنی اگر قیمت سفر هوایی به کربلا حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان هزینه یک نفر برای رفت و برگشت به عراق باشد 6 میلیون تومان بابت هزینه پرواز است؛ اگر به آن اضافه نشود.

وی افزود: 40 درصد بقیه مبلغ نیز صرف سایر موارد از جمله هتل و غذا و... می‌شود. 

رئیس سازمان حج و زیارت  گفت: اگر سازمان‌های هواپیمایی در واقع کاری کند که هزینه فرودگاه‌های عراق کم شده و هزینه پروازها هم کاهش یابد هزینه سفر به کربلا نیز کاهش پیدا می‌کند.

حسینی به راه‌اندازی تورهای زمینی و سفرهای ارزان‌قیمت اشاره و بیان کرد: باید بگویم ما تورهای زمینی را راه‌اندازی کردیم، سفرهای ارزان‌قیمت زیر 3 میلیون تومان که تعداد روزهای سفر همانند سفرهای هوایی بوده و زوار از همه خدمات هم برخوردار هستند اما در هتل‌های درجه پایین‌تر اسکان داده شده و با ۳ میلیون تومان می‌توانند به صورت زمینی عازم کربلا شوند. 

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص سفر به سوریه گفت: سفر به سوریه به خاطر مسائل امنیتی فعلا قطع شده و به محض اینکه طرف مقابل اعلام آمادگی کند این سفر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول