اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه در گلستان وجود دارد/ رشد ۸ برابری اماکن مذهبی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از وجود ۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه در سطح استان خبر داد و گفت: اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای اماکن مذهبی مصوب شد و که میزان ۶۷ درصد آن تخصیص یافت.

۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه در گلستان وجود دارد/ رشد ۸ برابری اماکن مذهبی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد بعد از ظهر امروز با گرامیداشت «دهه وقف» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ موقوفه در سطح استان گلستان وجود دارد و قریب به ۷۱ هزار رقبه وقفی در سامانه اوقاف و امور خیریه گلستان به ثبت رسیده است.

وی از وجود ۱۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در سطح استان گلستان تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی وجود دارد و تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مسجد در سطح استان فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از رشد ۸ برابری اماکن مذهبی در گلستان خبر داد و ابراز کرد: اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای اماکن مذهبی مصوب شد و که میزان ۶۷ درصد آن تخصیص یافت.

سلیمانی فرد از مسوولان استانی خواست در کنار خیرین و واقفین باشند و به مقوله ساخت مسجد توجه ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مناطق شهرستان گرگان که به عنوان شهر دارالمومنین نام گرفته است از جمله سروش جنگل، مسجدی وجود ندارد و نیاز است خیرین و وزارت راه و شهرسازی به مقوله ساخت مسجد توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اگر مساجد، اماکن مذهبی، کتابخانه و مراکز فرهنگی در جامعه وجود نداشته باشد نگرانی برای سال‌های آینده زیاد خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر بیمه تکمیلی شدند، اظهار کرد: مدت سه سال است که خدام و مربیان قرآن کریم و غیره را بیمه تکمیلی کردیم و در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر بیمه تکمیلی شدند ولی امسال استقبال کمتری صورت گرفت و تعداد ۵۰۰ نفر در سطح استان گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

سلیمانی فرد درخصوص برنامه‌های دهه وقف در گلستان تصریح کرد: طرح مردمی کردن وقف، توجه ویژه به امور خیریه و طرح قرار دوازدهم «امام زمان عج» از برنامه اوقاف و امور خیریه گلستان است.

وی از پیش بینی ۲۰۰ برنامه با همت اصحاب وقف و بقاع متبرکه در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، زنگ انشای وقف، دیدار با خانواده های شهدای دفاع مقدس و همایش تجلیل از یاوران وقف از جمله برنامه های اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه گلستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از توزیع یکهزار و ۴۶۰ بسته کیف و نوشت افزار ایرانی بین دانش آموزان نیازمند گلستانی خبر داد و گفت: بسته های نوشت افزار و کیف با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان نیازمند گلستانی توزیع شد.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول