اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک‌هزار و ۳۶ درخواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد کرمانشاه ثبت شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه نزدیک به یک‌هزار و ۳۶ فقره ثبت درخواست سرمایه‌گذاری در استان داشتیم که تقریبا ۵۳ درصد از این درخواست‌ها منتهی به صدور مجوز شده است.

یک‌هزار و ۳۶ درخواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد کرمانشاه ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، در توضیح پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری در استان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف شدند تا پایان شهریورماه پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند؛ فرآیندی که با الکترونیکی شده مسیر کار را برای متقاضیان به یک‌چهارم روش سنتی پیشین کاهش داده است.

وی ادامه داد: ۶۰ روز میانگین صدور یک مجوز در استان بود که با راه‌اندازی این سامانه و پایش دستگاه‌های عضو سامانه، الان صدور مجوز به ۱۴ روز تقلیل پیدا کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در این سامانه استعلام حدود ۲۳ اداره و دستگاه را غیرحضوری بگیرند و مجوز سرمایه‌گذاری در استان را با زمان و هزینه کمتر دریافت کنند.

وی یادآور شد: از دستگاه‌های عضو سامانه در جلسات سرمایه‌گذاری استان دعوت می‌شوند و دلایل عدم صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در این جلسات بررسی می‌شود، البته در زیرسامانه‌های دادور و یاور هم رسیدگی به شکایت و مشاوره برای سرمایه‌گذاران تعریف شده است. 

حیدریان ادامه داد: با راه‌اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیکی در حوزه سرمایه‌گذاری تقاضا برای سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته به طوریکه در نیمه اول امسال درخواست‌های سرمایه‌گذاری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه نزدیک به یک‌هزار و ۳۶ فقره ثبت درخواست سرمایه‌گذاری در استان داشتیم که در سامانه قابل رصد است، تقریبا ۵۳ درصد از این درخواست‌ها منتهی به صدور مجوز شده است.

حیدری گفت: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان گام بعدی برای هموار کردن مسیر متقاضیان این حوزه است. این اطلس نواحی و مناطق مستعد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول