اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آقامجتبی تهرانی: زیبایی، عامل امتحان الهی برای زنان و مردان است

آقامجتبی تهرانی گفت: آزمایش هرکسی متناسب با شرایطی است که در محیط زندگی‌اش دارد. مثلاً خداوند، شخص کریه المنظری را به مسائل شهوی آزمایش نمی‌کند.

آقامجتبی تهرانی: زیبایی، عامل امتحان الهی برای زنان و مردان است

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید: آزمایش هرکسی متناسب با شرایطی است که در محیط زندگی‌اش دارد. «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ‌ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ؛ و قطعاً شما را به چیزى از [قبیلِ‌] ترس و گرسنگى، و کاهشى در اموال و جان‌ها و محصولات مى‌آزماییم( سوره مبارکه بقره، آیه ۱۵۵)» و الّا هرکس متناسب با خودش امتحان دارد. انسان باید حواسش را جمع بکند.

وی افزود: مثلاً خداوند، شخص کریه المنظری را به مسائل شهوی آزمایش نمی‌کند. در روز قیامت یک زن را می‌آورند که زیبا بوده است. از او سؤال می‌کنند: چرا خودت را آلوده کردی؟ می‌گوید: چه کنم؟ تو مرا زیبا خلق کردی! خداوند جواب می‌دهد: من مریم را هم زیبا خلق کردم. عذر غیر قابل قبول نیاور.

آقامجتبی تهراتی ادامه داد: حالا عکسش را از این طرف بگویم. مردی را می‌آورد که می‌گوید: مرا زیبا خلق کردی و من در معرض گناه قرار گرفتم و دستم آلوده به معصیت شد. خدا می‌گوید: من حضرت‌یوسف(ع) را هم خلق کردم و زیباتر از تو هم بود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: امتحان هرکس متناسب با خودش است. کسی را که انکر الاصوات است، امتحان صوتی نمی‌کنند. 

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول