اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فتنه‌ آشوبگران برای افزایش تحریم و فشار ‌اقتصادی به مردم/‌ دشمن‌ دنبال توقف مسیر توسعه ایران است

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه استکبار جهانی از هر فرصت و بهانه‌ای برای تجزیه و کوچک کردن ایران بزرگ در راستای دستیابی به اهداف شوم خود استفاده می کند، گفت: دشمن‌ به دنبال توقف مسیر توسعه ایران است.

فتنه‌ آشوبگران برای افزایش تحریم و فشار ‌اقتصادی به مردم/‌ دشمن‌ دنبال توقف مسیر توسعه ایران است

غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با محکوم‌ کردن اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: مسائل و اتفاقاتی که اخیراً در کشور به وجود آمد اگر با بصیرت نگاه کنیم، در واقع نقشه استکبار جهانی برای تجزیه کشور‌ اسلامی ما بود که متاسفانه برخی‌ها هم آگاهانه یا ناآگاهانه در این پازل نقش‌آفرینی ‌کردند.

* تجزیه کشورهای اسلامی اهداف همیشگی استکبار جهانی است

وی ادامه داد:‌ استکبار جهانی با وجود کشورهای قوی و مستقل نمی‌تواند به اهداف شوم خود دست یابد، بنابراین نقشه تجزیه را برای بسیاری از کشورهای اسلامی طراحی کرده است به عنوان مثال در سوریه تلاش کرد تا با بروز جنگ و ناآرامی این کشور را به چند کشور تقسیم کند که موفق نشد. 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: اینها حتی اگر بتوانند در مورد عربستان هم این کارها را انجام می‌دهند زیرا همانطور که بیان کردم، استکبار جهانی به دنبال ایجاد کشورهای کوچک و ضعیف است و با این شرایط بهتر می‌توانند به اهدافشان دست یابند بنابراین تاکید می کنم که این مسائل نقشه ای است که استکبار جهانی برای کشورهای اسلامی طراحی کرد و می خواهد جای پای خود را محکم کند. 

حسن‌پور اظهار داشت: همچنین در عراق و با روی کار آمدن داعش، استکبار جهانی این ماموریت تجزیه را دنبال می‌کرد تا کشور عراق را به دو الی سه کشور با قومیت های مختلف از جمله کرد و عرب تقسیم کند که باز هم موفق نشد.

* اغتشاشات اخیر حربه دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود

وی تصریح کرد: دشمنان همواره از راه‌های گوناگون به فکر ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند و اتفاقات اخیر در کشور و اغتشاشات،‌ یکی از اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود. 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان داشت: مستکبران در راستای تحقق اهداف شوم خود در موضوع تجزیه کشورهای اسلامی، ‌به اشتباه فکر کردند که کشور ایران نیز می‌تواند در این فضا قرار گیرد و آنها می‌توانند بعضی خواسته‌های خود را با واسطه مباحثی که با برخی اقوام ایرانی داشته‌اند در ایران رقم بزنند که موفق نشدند.

*‌ سوءاستفاده دشمن از مطالبات جوانان/ جوانان معترض در خیابان از‌ اهداف استکبار در این اغتشاشات بی‌خبرند

حسن‌پور گفت: در اتفاقات اخیر، آشوبگران با توسل به برخی مشکلات، تعدادی از جوانان ‌را هم به صحنه تظاهرات خیابانی خود کشیدند‌، بله، این جوانان ‌ممکن است مطالباتی داشته باشند و برای آن مطالبات ناآگاهانه وارد این عرصه شوند، اما در واقع توجیه نیستند که پشت پرده این جریانات، چیست و نمی‌دانند که دشمنان مسائل کلان تری را دنبال می‌کند و دغدغه این جوانان را ندارد. 

وی تصریح کرد: همه این اتفاقات اخیر، توطئه دشمن بود، متاسفانه برخی در کشور توسط منافقین حمایت می شوند و بعضا آموزش دیده نیز هستند و به عبارتی نفوذی دشمنان در کشور ما هستند. این افراد در واقع پیاده نظام دشمنان هستند و همانطور که اشاره کردم برخی از جوانان ما که البته تعدادشان نیز اندک است، متوجه واقعیت‌ها نیستند و با این افراد همراهی می‌کنند. 

* لزوم آگاهی سازی مردم از نقشه دشمنان برای نابودی ایران بزرگ

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اظهار داشت:‌ ما وظیفه داریم تا نسبت به آموزش، توجیه و آگا‌‌ه‌سازی جوانان اقدام کنیم، با دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان و هنرمندمان کشور گفت‌وگو کنیم و واقعیت ها را برای آنها بازگو کنیم و به آنها بگوییم که این اتفاقات پازل دشمن است و دشمن برای نابودی ایران بزرگ نقشه کشیده است. 

حسن‌پور با تاکید بر اینکه نقشه دشمن فراتر از ضربه زدن به نظام و جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در کشور عراق جمهوری اسلامی حاکم نیست، اما باز هم استکبار جهانی این کشور را رها نمی‌کند بنابراین این یعنی آنها به فکر تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند تا بتوانند به حیات رژیم پلید صهیونیستی معنا بخشند.

* اغتشاشگران با آتش زدن آمبولانس و بانک اهداف پلید خود را به مردم نشان دادند

وی با اشاره به آتش‌زدن آمبولانس‌ها‌، بانک‌ها، وسایل نقلیه عمومی و دیگر اموال بیت‌المال توسط اغتشاشگران، بیان داشت: اتفاقا این کارها یکی از حماقت‌های اغتشاشگران است وقتی این افراد اعتراضات را به خشونت می‌کشانند در واقع مردم را از خودشان طرد می‌کنند. 

* زیان‌ اصناف و بازاریان از آشوب‌های اخیر 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اظهار داشت: در روزهای گذشته برخی از اصناف و بازاریان پیرو اغتشاشات و هراس از حمله آشوبگران به مغازه‌هایشان، مجبور بودند تا واحدهای صنفی خود را زودتر تعطیل کنند و با این اقدام به لحاظ مالی متضرر می شدند، بنابراین وقتی مردم مشاهده می‌کنند که به واسطه حضور اغتشاش‌گران امکان فعالیت اقتصادی ندارند، با حضور به موقع خود نارضایتی خود را از وجود این اغتشاشگران بیان می کنند. 

حسن‌پور افزود: همه این حوادث که در این مدت رخ داد، ناشی از حربه دشمنان و تحریک رسانه‌های غربی و عبری است و در واقع بحث اعتراض نیست بلکه بحث ایجاد آشوب است. 

* احتمال افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم‌های دشمن در پی فتنه‌افکنی آشوبگران

وی در پاسخ با تأکید بر اینکه بازتاب جهانی آشوب‌های اخیر در ایران ممکن است منجر به افزایش فشارهای اقتصادی و افزایش تحریم‌ها شود، سران فتنه، فتنه 88 را در ایران رقم زدند در حالی که ما در آن زمان در آستانه پیروزی بزرگ هسته ای در کشور بودیم و استکبار جهانی تسلیم شده بود اما بعد از آن اتفاقات به یکباره لحن رئیس جمهور وقت آمریکا تغییر کرد و تحریم ها را علیه ایران تشدید کردند و همچنان نیز ما گرفتار فتنه 88 هستیم و بعد از آن اتفاقات به شدت دچار ضرر و زیان اقتصادی شدیم. 

* دشمنان می‌خواهند مسیر توسعه ایران را متوقف کنند

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه در فوت خانم مهسا امینی اتفاق غیرطبیعی رخ نداده است، گفت: وقتی دشمنان بر تکرار گفته‌های دروغشان، اصرار می‌کنند، معلوم می شود که‌ فوت خانم مهسا امینی برای آنها بهانه عقده گشایی از نظام جمهوری اسلامی ایران است، نظام جمهوری اسلامی امروز در مسیر برجام، توسعه و کارهای عمرانی زیادی قرار گرفته است اما دشمن ‌می‌خواهد با این اقدامات مسیر توسعه اقتصادی و رشد کشور را متوقف کنند. 

* فضای نقد در کشور ما مهیا است

حسن‌پور با تاکید بر اینکه فضای نقد در کشور ما مهیا است، گفت: بعد از فوت خانم مهسا امینی، رئیس جمهور کشورمان با خانواده امینی تماس گرفت و از آن ها دلجویی کرد و به آنها قول پیگیری داد و این در حالی است که در هیچ جای دنیا چنین اقدامی از سوی رئیس جمهور یک کشور دیده نمی شود. 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان داشت: مردم و دانشگاهیان می توانند مسائل و اعتراضات خود را در محیطی آرام بیان کنند همانطور که بسیاری از منتقدان دولت نیز به راحتی همواره حرف خود را می‌زنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول