اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشدید بحران‌ها در انگلیس در نتیجه قمار اقتصادی لیز تراس

رسانه‌ها از آشفتگی دولت جدید انگلیس برای حل مشکلات اقتصادی و دشواری زندگی میلیون‌ها انگلیسی در ماه‌های آتی خبر دادند.

تشدید بحران‌ها در انگلیس در نتیجه قمار اقتصادی لیز تراس

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی به تحلیل عملکرد نخست وزیر جدید انگلیس و طرح‌های جنجال برانگیز او پرداخت و نوشت، انگلیس در آشفتگی است و اقدامات دولت جدید این کشو برای حل مشکلات اقتصادی بیشتر به بحران دامن می‌زند.

وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی» روز چهارشنبه در این زمینه نوشت، «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس پیشنهاد کاهش مالیات را ارائه کرده، اما این اقدام  موجب شوک در بازارهای مالی و سقوط شدید «پوند» شده و آینده سیاسی لیز تراس را در تردید قرار داده است.

بر اساس این گزارش، انگلیس که قبلاً با فهرستی از چالش‌ها روبرو بوده، اما راه حل پیشنهادی لیز تراس نیز اقتصاد این کشور را به سمت هرج و مرج سوق داده و عواقب طولانی مدت بسیاری از انگلیسی‌ها را تهدید می‌کند. طرح ۴۸ میلیارد دلاری دولت محافظه‌کار لیز تراس برای کاهش مالیات به‌ویژه برای پردرآمدترین افراد کشور شوک شدیدی را در بازارهای مالی ایجاد کرده، باعث سقوط شدید پوند شده و آینده سیاسی تراس را در معرض شک و تردید قرار داده است.

کار به‌جایی رسیده که صندوق بین‌المللی پول نیز از دولت انگلیس خواسته  طرحی را که ممکن است به تورم فزاینده و نابرابری اقتصادی دامن می‌زند، بازنگری کند. بانک مرکزی انگلیس روز چهارشنبه مداخله اضطراری خود را انجام داد و اعلام کرد که در تلاش برای بازگرداندن ثبات است. «استارمر» رهبر حزب مخالف «کارگر» نیز از دولت خواست تا با فراخواندن پارلمان که در تعطیلات است به بحران موجود رسیدگی کند.

 

این گزارش حاکیست، نظرسنجی‌های روزهای اخیر نشان می‌دهد که عموم مردم انگلیس به پیشنهاد تراس توجهی نکرده‌ و اینک موقعیت او بیشتر تضعیف شده است. «ربکا مک‌دونالد» اقتصاددان ارشد انگلیسی در موسسه«جوزف راونتری» گفت:«میلیون‌ها نفر در سراسرانگلیس زمستان بسیار دشواری را از لحاظ مالی سپری خواهند کرد.»

به نوشته این منبع خبری، واکنش بازار به طرح تراس باعث افزایش هزینه‌های استقراض دولت شده و احتمالاً با تورم و نرخ‌های بهره بالاتر مواجه می‌شود که به نوبه خود به معنای گران‌تر شدن کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن خواهد بود.

در حالیکه بخش اعظم اروپا به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در بحران انرژی گرفتار شده، اما منتقدان می گویند که انگلیس به طور انحصاری آسیب پذیر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول