اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

خط تولید دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

خط تولید دستگاه سیلاژ یونجه که کمک شایانی به نگهداری این محصول و تقویت دامداران خواهد کرد، با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

خط تولید دستگاه سیلاژ یونجه با حضور وزیر کشور افتتاح شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه با حضور در مرکز نوآوری پیشران، علاوه بر افتتاح خط تولید این دستگاه، از نخستین سیلاژ ۱۰۰ کیلویی آماده شده، بازدید کرد.

این دستگاه ظرفیت سیلاژ کردن ۷۰ تن یونجه در روز را دارد و قرار است به مناطقی ارسال شود که با وجود تولید یونجه، امکانات لازم را برای توزیع بین دامداران ندارند و خشک شدن یونجه باعث می شود هم از نظر ارزش غذایی و هم از نظر نگهداری مشکلاتی برای آنها ایجاد شود.

تولید این دستگاه ها، یکی  از طرح هایی است که علاوه بر تقویت مناطق محروم تولیدکننده یونجه همچون جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، می تواند به تامین خوراک ارزان دام برای دامداران این استان‌ها، کمک شایانی داشته باشد.

ساخت این دستگاه که حتی نمونه خارجی آن هم در ایران وجود ندارد، نه تنها یک دستاورد بزرگ برای جامعه صنعتی کشور است بلکه یک تحول در حوزه خوراک دام و از همه مهم‌تر، گامی برای تقویت جوامع استانی است به گونه‌ای که ترتیب زنجیره دامداری در مناطق کمتر برخوردار، پایدارتر و زمینه همکاری‌های اثر بخش بین نیروهای مولد استان بیش از پیش فراهم می شود.

وزارت کشور که یکی از ماموریت های آن تقویت جامعه محلی و اجتماعات استانی است، دستیابی به نوآوری‌های اقتصادی و اجتماعی را که می‌تواند تحول معناداری در زنجیره کسب و کار ایجاد کند، مورد حمایت قرار می‌دهد که پشتیبانی از ساخت دستگاه‌هایی چون سیلاژ یونجه از جمله آنها است.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این افتتاح، از طرح تولید صنعتی خانه های پیش ساخته سگمنتال سبک هم بازدید کرد و درباره این شیوه خانه‌سازی به ویژه در مناطق زلزله زده با دست‌اندرکاران مرکز نوآوری پیشران به تبادل نظر پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول