اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب «پری خاطره‌ها» جدیدترین اثر کلرژوبرت به چاپ رسید

کتاب «پری خاطره‌ها» به قلم «کلرژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی جو» به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

کتاب «پری خاطره‌ها» جدیدترین اثر کلرژوبرت به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پری خاطره‌ها کتابی با موضوع خاطرات دفاع مقدس از سوی واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران، به قلم «کلرژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی جو» چاپ و روانه بازار نشر شد.

 

«کلر ژوبرت» نویسنده نام آشنا کودک با استفاده از خاطرات حسین یزدی فرزند شهید علی‌عباس یزدی از رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم کتاب پری خاطره‌ها را برای گروه سنی کودک نوشته است. این نویسنده در این کتاب کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه و به جبهه می‌برد.

در انتها این کتاب نیز خلاصه‌ای از زندگی شهید علی‌‎عباس یزدی و تصویر شهید استفاده شده است.

شهید علی عباس یزدی متولد ۱۳۳۰ در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدر را از دست داد. این شهید گرامی بعد از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. در سال ۱۳۵۵ با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلا یک و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

 حسین یزدی اولین فرزند شهید راوی خاطرات این کتاب  است.

کتاب «پری خاطره‌ها» به قلم «کلرژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی جو» به تازگی در ۲۸ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

یک روز صبح، پری خاطره‌ها به پری‌های کوچولو گفت: «آماده‌اید بچه‌ها؟ امروز دلم می‌خواهد بروید از رزمنده‌ها خاطره جمع کنید؛ آنهایی که وقتی دشمن حمله کرد رفتند با او بجنگند.« پری‌های کوچولو سر تکان دادند. ولی یکی‌شان اخمو شد و گفت: «من از جنگ خیلی بـدم می آید.»

پری خاطره‌ها با مهربانی گفــت: «من هم همینطور، پری‌نور جان. رزمنده‌ها هم جنگ را دوست نداشتند. ولی برای دفاع از کشورشان با دشمن جنگیدنـد، تا بچه‌ها باز هم بتوانند با خیال راحت بازی کنند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول