اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پلمب 21 کارگاه تولیدی خطرآفرین در گلستان/ حوادث ساختمانی صدرنشین حوادث کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در کل سال گذشته ۱۲ مورد پلمب کارگاه‌های مخاطره آمیز انجام شده که این تعداد در پنج ماه سال جاری به ۲۱ مورد رسیده است.

پلمب 21 کارگاه تولیدی خطرآفرین در گلستان/ حوادث ساختمانی صدرنشین حوادث کارگری

حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص نظارت‌های این اداره‌کل بر ایمنی کارگاه‌های تولیدی در سطح استان اظهار کرد: در استان گلستان ۶۷ هزار کارگاه تولیدی فعال وجود دارد که مشمول قانون کار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان ۲۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که برای حفظ ایمنی این افراد در محیط کار در سال گذشته ۷ هزار و ۵۸۴ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان گلستان مربوط به حوادث ساختمانی است که این آمار در دنیا ۳۵ درصد است.

خواجه‌مظفری گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که بازرسی‌های ایمنی کارگاه‌ها باید توسط بازرسان متخصص انجام شود که ما در استان ۱۵ بازرس ویژه در این بخش داریم که کمبود تعداد این عزیزان کمی کار را برای ما مشکل کرده است.

وی افزود: با این وجود کل حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۸۰ مورد بوده و در پنج ماه نخست امسال میزان حوادث ۴۱ مورد بوده که نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: همچنین در کل سال گذشته ۱۲ مورد پلمب کارگاه‌های مخاطره آمیز انجام شده که این تعداد در پنج ماه سال جاری به ۲۱ مورد رسیده است.

خواجه‌مظفری بیان کرد: این آمارها نشان می‌‌دهد با وجود تعداد کم بازرسان، اما سطح نظارت‌ها به گونه‌ای افزایش یافته که ما شاهد کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش برخورد با تخلفات در این بخش هستیم.

وی تاکید کرد: بدون تردید ایمنی کارگاه‌ها اصل نخست و مهم فعالیت کارگاهی است و ما در این زمینه با همکاری دستگاه قضایی اقدامات قابل توجهی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول