اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دشمنان فوت مهسا امینی را مستمسکی برای عقده‌گشایی قرار دادند

فرمانده سپاه کردستان با اشاره به فوت مهسا امینی، گفت: دشمنان همیشه به دنبال بهانه‌هایی برای عقده‌گشایی هستند و این بار فوت این دختر سقزی را خواستند بهانه قرار دهند و گرنه چرا برای بانوی مریوانی که در دفاع از شرفش فوت کرد، اشک تمساح نریختند.

دشمنان فوت مهسا امینی را مستمسکی برای عقده‌گشایی قرار دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در مسجد حیدرکرار سنندج اظهار کرد: جنگ و دفاع مقدس دو کلیدواژه‌ای هستند که جنگ عمومیت دارد اما دفاع مقدس خاص در ایران است چرا که رزمندگان ما از اسلام دفاع کردند و به این دلیل دفاع ما مقدس است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اسقاط رژیم ستم‌شاهی و ایجاد حاکمیت اسلامی برگرفته از نظر و خاص عامه مردم، تغییرات کلی در کشور از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روی داد.

سردار حسینی افزود: کشور در تدارک ایجاد ساختار جدید بود که گروهک‌ها تلاش کردند با استفاده از این وضعیت به مطامع خود برسند و صدام چون فکر می‌کرد کشورمان از نظر ساختاری ضعیف است و پشتوانه اقتصادی و سیاسی ندارد جنگی را علیه ما آغاز کرد اما از همان ابتدا با سد مردم روبرو شد.

وی عنوان کرد: بعد از یکی دو سال دفاع مقدس جایگزین جنگ شد، چرا که ما از هویت اسلام دفاع می‌کردیم و همین اسلام ناب منافع غربی‌ها را به خطر انداخت، جهان اسلام را بیدار کرد و انقلاب‌هایی در منطقه روی داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، همه کسانی که در این جبهه بودند یک هدف واحد داشتند و آن دفاع از اسلام در لوای پرچم ایران بود.

سردار حسینی در ادامه به جایگاه مسجد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد به فرموده امام راحل، سنگر است و اما بر حفظ سنگر تاکید داشته و آن را از اوجب واجبات عنوان کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: دفاع مقدس شباهت‌های زیادی به جنگ در صدر اسلام داشت، اینکه قرائت دستورات خداوند در مسجد بود و رزمندگان در مساجد سازماندهی و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

وی به وظایف امام جماعت مساجد اشاره کرد و با مهم خواندن این وظایف، گفت: امام جماعت باید به گونه‌ای عمل کند که جوانانی ورزشکار، هنرمند، قاری قرآن و فعال در حوزه‌های مختلف تربیت شوند.

سردار حسینی اظهار داشت: رزمندگان ما در جبهه‌ها شیران روز و زاهدان شب بودند و همین دفاع ما را مقدس کرد.

وی گفت: رزمندگان ما با تکیه بر نیروی ایمان و اعتقاد به خداوند، مناطقی که عراقی‌ها در روزهای اولیه جنگ گرفته بودند آزاد شد اگرچه دشمن تجهیزات جنگی شرقی و غربی در اختیار داشت و از طرف کشورهای استکباری پشتیبانی می‌شد.

به گفته سردار حسینی، بمب شیمیایی آلمان، جنگنده‌های سوپراتاندارد فرانسه، توپ‌های با برد بلند اتریش، سلاح‌های امریکایی و عِده و عُده سایر کشورها در اختیار آنها گذاشته بودند اما در این نبرد کاملا نابرابر پیروزی از آن ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: در جبهه‌های ما از یک نوجوان 12 ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله حضور داشتند و همین اراده‌ها عامل پیروزی ما شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان داشت: نقطه قوت ما بُعد اعتقادی است که باید از آن برای اهداف بزرگ در سطوح مختلف استفاده کنیم.

وی گفت: در حالیکه در آن دوران حتی برای سیم خاردار مانده بودیم با خواستن، توانستن است، به این جایگاه رسیده‌ایم که در ساخت امکانات دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم.

سردار حسینی اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال گرفتن بعد معنویت از ملت ایران است، به نام اسلام وارد شدند و جنایات بزرگی را رقم زدند و خواستند چهره خشنی از اسلام را به جهان معرفی کنند در حالیکه دین اسلام، دین رحمت و مهربانی و برابری و برادری است.

وی عنوان کرد: امروز هم رگه‌هایی از این تکفیری‌ها در جامعه وجود دارد که نباید به آنها اجازه فعالیت داد چرا که اینها دست‌پروده انگلیسی‌ها هستند و در مقابل اسلام ناب قرار دارند.

فرمانده سپاه کردستان در بخش دیگری از سخنانش به فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: دشمنان که از ایران و ملت عقده دارند و همیشه به دنبال بهانه‌هایی برای عقده‌گشایی هستند و این بار فوت این دختر سقزی را خواستند بهانه قرار دهند و گرنه چرا برای بانوی مریوانی که در دفاع از شرفش فوت کرد، اشک تمساح نریختند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول