اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه عمومی است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه عمومی است و رسالت رسانه‌ها به منظور تبیین این امر مهم بسیار سنگین است و باید جهادی خاطرات والدین شهدا ثبت و ثبت و منتشر شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی اظهار کرد: فضای ایثار و شهادت یک مکتب فکری سپاسگزاری برای رشد و خدمت است.

وی افزود:  اگر میخواهیم امری را اصلاح کنیم باید هرکسی از خودش شروع کند و به فرموده حضرت امام راحل این تحول با خودسازی آغاز می شود و ایثارگران باید روحیه ایثارگری خود را همیشه حفظ کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر می‌خواهیم نسل‌های آینده پیروان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت باشند باید جهت فرهنگ‌سازی هر کسی از خودش شروع کند و در این مهم دقت ویژه شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یه وظیفه عمومی است و رسالت رسانه ها جهت تبیین این امر مهم بسیار سنگین است و باید جهادی خاطرات والدین شهدا ثبت و ثبت و منتشر شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از ۱۲ سال که از آغاز ساخت پروژه مسکن ۲۶۴ واحدی جانبازان در استان می گذرد اما همچنان قابل استفاده نیست و بعد از مدت‌ها به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده اما هنوز درگیر مشکلات است.

محمدحسن آصفری بیان کرد: در جلسه با وزیر دفاع در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای مطالبات پیمانکار و... این پروژه اختصاص پیدا کرده و امیدواریم زودتر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز با مشکلاتی روبرو هستند و خدمات لازم به آنها ارائه نمی شود؛ مجلس این آمادگی را دارد تا در این خصوص همکاری های لازم صورت دهد.

 برخی دستگاه‌ها از قانون تبدیل وضعیت تمکین نکردند

دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اشتغال یکی از  مهمترین دغدغه‌های جامعه ایثارگران است؛ قانون تبدیل وضعیت در مجلس تصویب شد اما برخی دستگاه‌ها از این قانون تمکین نکردند که باید دید علت عدم تمکین چیست.

علی اکبر کریمی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که دغدغه خانواده‌های ایثارگران است، جایگزینی فرزندانشان می‌باشد؛ یک خلأ قانونی در این قانون وجود دارد چرا که علیرغم پیگیری ایثارگران در دستگاه‌ها جواب مشخصی نمی‌گیرند.

وی افزود: جامعه ایثارگران با کشیدن رنج فراوان از نظر جسمی و روحی مشکلات عدیده‌ای دارند اما بخش بیمه تکمیلی آن‌ها مطلوب نیست؛ طرحی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده مناسب است اما زمان اجرای آن مناسب نیست.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از حالت سنتی به نوین تبدیل شود، باید دستاوردهای انقلاب به درستی با علم روز و استفاده از فناوری‌های نوین به نسل جوان انتقال یابد.

فرزاد مخلص الائمه با اشاره به پیش‌بینی اختصاص ۳ میلیارد تومانی در مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلزار شهدا ادامه داد: این مبلغ برای مرمت و ساماندهی گلزار کافی نیست، به منظور تکمیل ۱۴ یادمان شهدای گمنام نیز ۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از پیش‌بینی ۲۰ میلیارد تومان برای مجتمع فرهنگی و توانبخشی جانبازان، ۱۰ میلیارد برای بهسازی گلزار شهدا، ۸ میلیارد برای زیرساخت مجتمع مسکونی جانبازان خبر داد.

رضا ربیعی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت:  ۱۰۷ یادواره در ۶ ماه گذشته در استان برگزار شده، برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی، اعزام ۸۰ نفر به سفر زیارتی مشهد مقدس، تهیه ۳۰۰ دقیقه فیلم و ۸ تیزر تبلیغاتی و ۱۰ موشن‌گرافی، ارسال ۱۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره و طراحی ۱۰ سرود در حوزه ایثار و شهادت بخشی از اقدامات اداره کل بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول