اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فروش 40 هزار میلیارد تومانی فملی در نیمه نخست امسال

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه شرکت مس در فروش شهریور افزایش 47 درصدی در مقایسه با شهریور سال گذشته را به ثبت رساند، گفت: درآمد 6 ماهه این شرکت به 39 هزار 726 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

فروش 40 هزار میلیارد تومانی فملی در نیمه نخست امسال

ا‌خبار شرکت‌ها: ‌مس پرس: علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعلام این خبر ا‌ظهار داشت: درآمد شرکت ملی مس در شهریورماه به 6 هزار و 841 میلیارد تومان رسید که 47 درصد بیشتر از مرداد بوده است.

رستمی در ادامه گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که قیمت جهانی مس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کاهش را تجربه کرده است.

* افزایش 9 هزار تنی تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران میزان تولید کل استخراج در 6 ماهه نخست امسال را 105 میلیون و  574 هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج شرکت در مقایسه با برنامه رشد 13 درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل (103 میلیون و 491 هزار تن) افزایش 2 درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین میزان تولید سنگ سولفور را 273 میلیون و 68 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: تولید سنگ سولفور این شرکت نیز در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به برنامه با رشد 5 درصدی همراه بوده است.

رستمی با بیان این که تولید کنسانتره مس نیز رشد 7 درصدی را نسبت به برنامه ثبت کرده است، بیان کرد: میزان تولید کنسانتره مس از ابتدای سال تا کنون 615 هزار و 58 تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش تولید حدود 9 هزار تنی است.

به گفته مدیرعامل شرکت مس تولید کاتد مس نیمه نخست امسال به رقم 143 هزار و 430 تن رسیده است که نسبت به برنامه با 8 درصد رشد همراه بوده است.

وی در خصوص تولید مس محتوی معدنی گفت: با تلاش تمامی پرسنل شرکت میزان تولید این محصول در شش ماهه نخست امسال به رقم  147 هزار و 408 تن رسید که نسبت به برنامه بیانگر رشد 6 درصدی است.

مدیرعامل شرکت مس همچنین با بیان این که لجن آندی نیز با رشد 32 درصدی نسبت به برنامه همراه بوده است، گفت: میزان تولید لجن آندی بالغ بر 433 تن است

وی ‌تولید اسید سولفوریک شرکت را 451 هزار 135 تن اعلام کرد و گفت: موفق شدیم در تولید این محصول رکورد جدیدی ثبت کنیم؛ به طوری‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 22 درصدی و نسبت به برنامه 28 درصد رشد را ثبت کرده‌ایم.

وی‌ به رکورد‌های تولید ثبت شده در مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: میزان تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس سونگون در نیمه نخست 1400 به ترتیب  354 هزار و 929 تن و 169 هزار و 583 تن بوده در حالی که در شش ماهه نخست امسال موفق به تولید 359 هزار 633 تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و 171 هزار و 797 تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون شدیم.

رستمی اضافه کرد: همچنین میزان استخراج از معدن مس میدوک در نیمه نخست سال گذشته 30 میلیون و 534 هزار تن بود در حالی که در شش ماهه نخست امسال به 31 میلیون 468 هزار تن رسید که رشد 3 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت مس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده گفت: انشالله با تلاش و کار جهادی همه پرسنل در 6 ماهه دوم شاهد عبور از برنامه های تولیدی خواهیم بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول