اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آیت الله مدرسی: اغتشاشات اخیر انتقام دشمنان از دستاوردهای انقلاب است

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت شکست‌های متعدد استکبار جهانی در توطئه‌های شوم علیه انقلاب اسلامی، گفت: اغتشاشات اخیر فتنه دشمنان برای کمرنگ کردن حرکت‌های روبه رشد اقتصادی و جلوگیری از توسعه همه جانبه ایران اسلامی است.

آیت الله مدرسی: اغتشاشات اخیر انتقام دشمنان از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته هشتم مهرماه نماز جمعه مرکز استان، با بیان این‌که قرآن کریم سفارش کرده اگر کسی به حقوق دیگران تجاوز کند، خیلی زود عقوبت می‌شود، اظهار کرد:‌ در دین اسلام سفارش شده شاید تجاوز به حقوق دیگران به ظاهر زیرپای گذاشتن حقوق دیگران است ولی در واقع ظلم و ستم به خود است.

وی با بیان این‌که متأسفانه در برخی مواقع تجاوز به حق الناس توسط افراد ظاهر موجه و علمی انجام می‌شود، افزود:‌ کسانی که این چنین در اغتشاشات به جان و مال تجاوز کردند، باید فردا دنیا و آخرت خود را برای جوابگوی حق الناس آماده کنند.

اما جمعه موقت یزد در ادامه جاری و ساری شدن احکام اسلامی را مهمترین ویژگی جامعه اسلامی دانست و گفت:‌ رعایت حجاب، اجتناب از دروغ، کمک به همدیگر و توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مصادیق احکام اسلامی است که باید در جامعه جاری باشد.

آیت الله مدرسی با بیان این‌که مردم در جامعه اسلامی نباید در برابر ترک اطاعت الهی بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: در برابر کسانی که می‌گویند در دین هیچ اجباری نیست، باید پاسخ داده شود که قرآن کریم مومنان را سفارش کرده، همه اقشار جامعه در برابر دستورات الهی مسئول و مکلف به اجرا هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با بیان این‌که در روایات آمده، اسلام ظاهر است و ایمان باطن است، بیان کرد:‌ معنای آیه‌ای که در پذیرش دین هیچ اجباری نیست، دینی که باید به عنوان ایمان در قلب افراد وارد بشود اجباری نیست و فرد باید با تمام وجود آن را درک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دنیای امروز در حال تغییراتی اساسی است، گفت: یکه تازیهای آمریکا و بلوک غرب  در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به مانع‌های عظیمی برخورد کرده و در بسیاری از موارد نیز مجبور به عقب نشینی شدند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به دستاوردهای عظیم و مختلف ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد:‌ دشمنان دین و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون سعی دارند مانع استقلال و خودکفایی ایران شوند و این موضوع را با طراحی و اجرایی فتنه‌های مختلف در داخل و خارج کشور در دستور کار قرار داده‌اند.

آیت الله مدرسی تقویت روابط خارجی ایران و سفرهای موفق رئیس جمهور به کشورهای مختلف، خار چشم استکبار جهانی شده و آنها را بسیار عصبانی کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان اغتشاشات اخیر را فتنه دشمنان اسلام و انتقام استکبار جهانی از ایران دانست و بیان کرد:‌ استکبار جهانی در بسیاری از توطئه‌ها بارها شکست سنگین را تجربه کرده و همیشه به دنبال انتقال علیه نظام و ملت ایران اسلامی است.

وی کمرنگ کردن حرکت‌های روبه رشد اقتصادی و علمی، دستاوردهای سیاسی و اقتدار بین‌المللی ایران را مهمترین هدف دشمنان در رهبری اغتشاشات اخیر عنوان کرد و افزود:‌ متأسفانه برخی افراد عقب مانده داخلی هم ناآگاهانه تحت تأثیر قرار گرفته و بازیچه دشمن علیه دوست خود می‌شود.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به اهمیت خدمات نیروی انتظامی در مقابله با سوداگران مرگ و تأمین امنیت عمومی، گفت: متأسفانه برخی از افراد ناآگاهانه به مقابله با عاملین تأمین امنیت خود می پردازند و این نماد فتنه گری دشمنان است.

آیت الله مدرسی جسارت به مقدسات و قرآن مهمترین سند ابطال دشمنان دین و نظام اسلامی ایران است، اظهار کرد:‌ بسیاری از مشکلات فرهنگی امروز نتیجه رها کردن فضای مجازی است و مسئولان باید با روش صحیح و بدون این که آسیبی به مردم وارد بشود، این موضوع را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول