اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه بندرعباس: خط قرمز تمام کشورهای دنیا، پلیس است

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: نظم و امنیت کشورها به میزان اقتدار پلیس وابسته است و خط قرمز تمام کشورهای دنیا، پلیس است

امام جمعه بندرعباس: خط قرمز تمام کشورهای دنیا، پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ضروری بودن حجاب در دین اسلام، اظهارداشت: اگر افرادی ضروریات دین را انکار کنند به نحوی که این انکار به اصل دین و خداوند بازگردد، انسان مرتد خواهد شد. مساله حجاب یک ضرورت است و تمام فقهای اسلامی در خصوص ضروری بودن اصل حجاب یک نظر هستند؛ شاید در محدوده آن اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما در اصل آن هیچ اختلافی وجود ندارد. 

وی، با بیان این نکته که حکومت‌ها بدون الزامات و قوانین خود بی معنا هستند، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که حکومت‌ چه دینی و چه سکولار، هیچ الزامات و قوانینی نداشته باشد. به همین جهت مطرح شدن واژه اجبار برای حجاب به جای الزام امری اشتباه است. در غیر این صورت برای تمام الزامات و قوانین حاکمیت‌ها می‌توان لفظ اجبار را به‌کار برد. 

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به این نکته که سه مرحله از چهار مرحله امر به معروف و نهی از منکر بر عهده مردم است، تصریح کرد: کمترین میزان امر به معروف و نهی از منکر این است که از در دل و ذهن خود از منکر بیزار باشد. مرحله دوم، تذکر لسانی و مرحله سوم واکنش‌های اخلاقی و اعلان انزجار نسبت به گناه است که بر عهده مردم است. اما در مواقعی که امر به معروف و نهی از منکر ضرر جانی، مالی و آبرویی در پی داشته باشد، انجام آن وظیه مردم نیست. 

در حوزه حجاب 33 دستگاه فرهنگی کم کاری کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: متاسفانه باید گفت در حوزه عفاف و حجاب، ۳۳ دستگاه فرهنگی و مسئول کم کاری می‌کنند و پلیس که در آخرین حلقه قرار دارد بیشارین مسئولیت را دارد. 

وی، با اشاره به در پیش بودن روز نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امنیت را در کشور به ارمغان آورده است و تنها موقعی که امنیت تهدید می‌شود، اهمیت وجود آن بیشتر درک می‌شود. 

امام جمعه بندرعباس گفت: اینکه در میان کشورهایی یا وضعیت بحرانی و منطقه‌ای بحران زده، نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران امنیت مثال‌زدنی را در کشور فراهم کرده‌اند. 

هیچ کشوری نمی گذارد اقتدار پلیس خدشه دار شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که پلیس باید اقتدار باشد، تشریح کرد: هیچ کشوری در هیچ نقطه‌ای از دنیا اجازه نمی‌دهد که اقتدار پلیس که حافظ نظم و امنیت است خدشه دار شود. در همین روزها منافقسن وقتی یا پلیس لندن درگیر شدند با چه برخورد سخت و قاطعی روبرو شدند اما در رسانه‌های بیگانه فضایی را ایجاد کردند که پلیس ایران حتی حق نصیحت و تذکر را هم ندارد. 

وی، خط قرمز تمام کشورهای دنیا را اقتدار پلیس دانست و عنوان کرد: امنیت کشورها به اقتدار پلیس وابسته است و امروز درخواست ما هم همین است و نباید اجازه داده شود که اقتدار پلیس آسیب ببیند. 

اغتشاشگران اخیر سه دسته بودند

امام جمعه بندرعباس، با بیان این نکته که خوشبختانه فضای آرامی بر کشور حاکم است، تصریح کرد: اغتشاشگران اخیر را سه‌گروه تشکیل داده بودند. گروه اول گروه‌های سازمان یافته منافقین بود. گروه دوم اراذل و اوباشی بود که هیچ اصالت فکری ندارند و از التهاب فضا برای سوء استفاده وارد میدان می‌شوند. گروه سوم را نیز تعدادی از نوجوانان احساساتی تشکیل داده بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته مردم صف خود را گروه‌های خرابکار جدا کردند، بیان کرد: گروه‌های منافقین که آموزش دیده نیز بودند سعی در ایجاد بلوا و شورش داشتند و اقدام به خسارت به بانک‌ها و اموال عمومی مردم کردند. به هیج عنوان نمی‌توان واژه اعتراض را به این جریان منتسب کرد، چراکه آشوب و خرابکاری با اعتراض متفاوت است. 

امروزه با جنگ روانی و رسانه‌ای طرف هستیم

وی، با بیان این نکته که امروزه ما با یک جنگ روانی و رسانه‌ای طرف هستیم، خاطرنشان کرد: در جنک روانی، روایت‌ها تعیین کننده فضا هستند. رسانه‌های خارجی در این مدت روایت‌های جهت‌داری را منتشر کردند و سعی کردند با تحریک احساسات جوانان آن‌ها را وارد فاز آشوب کنند. 

خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند

امام جمعه بندرعباس، خطاب به خانواده‌ها گفت، گفت: به تمام خانواده‌ها سفارش می‌کنم که مراقب فرزندان خود باشید تا در دام رسانه‌ها و شبکه‌های معاند قرار نگیرند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: تمام جوانان مومن و انقلابی ما امروز وظیفه دارند که به جنگ روایت‌ها و روایتگری ورود کنند و دست دشمن را برای مردم باز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول