اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

یوسف اصلانی: به سلبریتی‌های ترسو بگویید این نظام تا ظهور امام زمان(عج) پابرجاست

یک نفر خیال جماعت سلبریتی و بعضی مسئولان را راحت کند و بگوید: ترسوها!نگران نباشید. این حکومت،حکومت امام زمان(عج) است.بعضی‌هایشان دچار وحشت شده‌اند که نکند این نظام سقوط کند. بنابراین حرف‌هایی می‌زنند که حکومت بعدی هوایشان را داشته باشد!به آنها بگویید نظامی که خون 300هزار شهید پای آن ریخته،هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. نترسید و حرف‌هایی نزنید که جامعه را به هم بریزد.

یوسف اصلانی: به سلبریتی‌های ترسو بگویید این نظام تا ظهور امام زمان(عج) پابرجاست

گروه جامعه خبرگزاری فارس- هنوز 45سال را پر نکرده اما تجربه پدری کردن برای 300 فرزند را دارد! فرزندان عزیزکرده‌ای که تعداد زیادی از آنها در سنین حساس نوجوانی و جوانی هستند. به همین دلیل هم، نگرانی‌های خانواده‌ها در روزهای اخیر را با تمام وجودش درک می‌کند. «یوسف اصلانی»، مدیر و مؤسس خیریه «بهشت امام رضا (ع)» که حالا وارد دهه سوم خدمت داوطلبانه‌اش در این خانه شبانه‌روزی شده، این روزها مثل اغلب والدین جامعه، با یک دغدغه بزرگ دست‌به‌گریبان است؛ اینکه چطور فرزندانش را از هجوم القائات نادرست و شبهات در امان نگه دارد و به آنها کمک کند آلوده اغتشاشاتی نشوند که امنیت و اتحاد جامعه را هدف گرفته است. او معتقد است سرمنشأ این اتفاقاً تلخ، برخی سلبریتی‌ها و مسئولان ضعیف و ترسو هستند که برای حفظ موقعیت خود، جوانان جامعه را تحریک کرده و به دل خطر می‌فرستند. با صحبت‌های پدرانه این فعال اجتماعی همراه باشید که اعتقاد دارد مسئولان باید با این سرچشمه‌های تفرقه در جامعه برخورد کنند تا جوانان به آرامش برسند.

جوانان با این تناقض‌ها چه کنند؟

«من می‌دانم خانواده‌ها از اتفاقات این روزها چقدر رنج برده‌اند چون خودم 300 تا جوان دارم. در این روزها کنار بچه‌های بهشت امام رضا (ع) می‌نشینم، با آنها حرف می‌زنم و از واقعیت‌های مملکت و نظام و انقلاب برایشان می‌گویم. آن‌ها می‌شنوند و بعد، می‌گویند: حرف‌های شما درست. اما اگر کار افرادی که این تجمعات خیابانی را برپا می‌کنند بد است، پس چرا فلان آقا که قبلاً نماینده مجلس و وزیر و رییس‌جمهور بوده، از آنها حمایت می‌کند؟ چرا هنرمندان و ورزشکاران آنها را تشویق می‌کنند؟... خب، همین چیزها جوانان را دچار تضاد می‌کند و برایشان سئوال و ابهام ایجاد می‌کند.» دل پری دارد آقا یوسف از حوادث اخیر و بی‌مقدمه می‌رود سر اصل مطلب. در این میان، تقصیری را هم متوجه جوانان جامعه نمی‌داند: «درست که نگاه کنیم، این بچه‌ها حق دارند سردرگم شوند. الان وضع مملکت ما طوری شده که از یک طرف، برخی سلبریتی‌ها می‌آیند با حرف‌هایشان جریان درست می‌کنند. از طرف دیگر، افرادی که زمانی مسئولیت رسمی در کشور داشتند، موضع‌گیری‌های عجیب می‌کنند. گاهی این حرف‌ها و مواضع آنقدر با هم اختلاف دارند که جوان جامعه می‌ماند کدامشان درست است. به همین دلیل به اعتقاد من، جوان این دوره، بی‌تقصیرترین جوان دوران تاریخ انقلاب است. بنابراین اگر می‌خواهیم از این بحرانی که جامعه گرفتارش شده عبور کنیم، باید با سرمنشأ این اتفاقات برخورد شود.

باید آن فردی که تریبون در اختیار دارد را پاسخگو کنیم. اینهمه گفته می‌شود باید در بحران‌ها و فتنه‌ها بصیرت داشت. الان مشکل ما، بصیرت جوان جامعه نیست. باید بصیرت را به آن بالادستی تریبون‌دار تفهیم کنیم که نیاید حرفی بزند که چهار تا جوانی که هیچ تقصیری ندارند را تحریک کند و بکشاند به خیابان‌ها. من از این مسائل درد کشیده‌ام و می‌دانم حرف‌های این افراد چقدر روی جوانان تأثیر می‌گذارد. در این چند وقت، کار من این شده که مدام با بچه‌های جوانم حرف بزنم و مسائل را برایشان توضیح بدهم تا خدای نکرده تحت‌تاثیر این جو، دست به کار خطرناکی نزنند. مدام اضطراب دارم و نگران بچه‌ها هستم. شب که به خانه می‌روم هم، مدام با تلفن رصد می‌کنم که: محمود کجایی؟ بهرام چی کار می‌کنی؟ علیرضا خونه‌ای؟ فربد کجایی؟ و... واقعاً شبانه‌روز استرس دارم. خب، مسئولان جلوی افرادی که جوانان را تحریک و تهییج می‌کنند، بگیرند.»

سلبریتی‌ها نگران موقعیت خودشان هستند، نه دلسوز جوانان

مدیر موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع)، سرمنشأ اغتشاشات اخیر را چهره‌های شناخته‌شده‌ای می‌داند که در اثر اشتباه محاسباتی، نگران آینده خود هستند و برای حفظ موقعیت خود، جوانان جامعه را تحریک می‌کنند: «تحلیل من این است که گروهی از این سلبریتی‌ها و برخی از مسئولان دچار یک وحشتی شده‌اند که نکند این نظام سقوط کند. این اتفاق که هرگز نمی‌افتد و این انقلاب و نظام ان‌شاءالله تا ظهور امام زمان (عج) پابرجاست اما اینها آنقدر ضعیف هستند که فکر می‌کنند نکند این سیستم و این حکومت عوض شود. بنابراین حرف‌هایی می‌زنند و موضعی می‌گیرند که اگر حکومت بعدی آمد، بتوانند بگویند ما مخالف جمهوری اسلامی بودیم. ماجرا این است وگرنه دلشان برای هیچ جوانی نمی‌سوزد. آن سلبریتی که از چند ماه پیش اموالش را فروخته و خارج از ایران زندگی می‌کند، اصلاً دلش برای جوان من نمی‌سوزد. او فقط ترسیده که این سیستم عوض شود. می‌خواهد حرفی بزند که به خیال خودش سیستم بعدی هوایش را داشته باشد. و متاسفانه با جوان من برخورد می‌شود اما توی دهان چنین فردی زده نمی‌شود! بابا او را بگیرید. اگر با او برخورد کنید، جوان من آرامش پیدا می‌کند چون اینها هستند که دارند به جوانان خط می‌دهند.»

دعوای قرمز و آبی به وسعت یک جامعه

«حکایت این روزهای مملکت شده ماجرای پرسپولیس و استقلال. عده‌ای از جوانان، طرفدار یک تفکر هستند و یک عده، طرفدار تفکر مخالف آن. و همین کافی است که با هم درگیر شوند. به همین سادگی. خب، استقلال و پرسپولیسی وجود دارد که گروهی طرفدارشان شده‌اند. به نظر من، عده‌ای در داخل کشور هستند (چه از مسئولان و چه سلبریتی‌ها) که عامل این دو دستگی در میان مردم شده‌اند. خب، جلوی مشکل را در سرچشمه بگیرید. آنجا مسئله را حل کنید، با آنها برخورد کنید. آنجایی که دارد تفرقه ایجاد می‌شود، وارد عمل شوید و جلویش را بگیرید. نترسید. از چه چیزی می‌ترسید؟ به خدا این سلبریتی‌ها از خودشان چیزی ندارند. فالوورهایشان هم هیچ اعتقادی به آنها ندارند و فقط دنبال ظاهر و اداهای آنها هستند...»

یوسف اصلانی بخشی از بحران‌زایی برخی سلبریتی‌ها را ناشی از شهوت دیده شدن می‌داند: «چرا وقتی یک فوتبالیست، دوران بازی و قهرمانی‌اش تمام می‌شود، از یادها می‌رود و فراموش می‌شود؟ چون مردم، طرفدار بازی او بودند. چرا بازیگران وقتی دیگر جلوه سابقشان را ندارند و در تلویزیون به آنها نقش نمی‌دهند، شروع می‌کنند به جیغ و داد و شلوغ‌بازی در فضای مجازی؟ چون دیگر کسی به آنها توجه ندارد و آنها با این کارها می‌خواهند بگویند من هم هستم، مرا تحویل بگیرید. معلوم می‌شود مردم فقط بازی آنها را دنبال می‌کردند و شخصیتشان و خودشان را قبول ندارند.»

پول‌ها را پس بده، فیلم‌هایت را آتش می‌زنیم!

«بنابراین این خود ما هستیم که این افراد را بزرگ می‌کنیم. آن‌ها هم کم‌کم آنقدر پررو می‌شوند که به خودشان اجازه می‌دهند هر حرفی را به زبان بیاورند. مثل آن فردی که درحالی‌که کل دستمزدش را گرفته، می‌آید می‌گوید: برنامه‌های مرا از تلویزیون پخش نکنید. باشد. پول‌هایی که گرفتی، پس بده. خودمان فیلم‌هایت را آتش می‌زنیم... چطور وقتی تبلیغاتت از تلویزیون پخش می‌شود، چنین حرفی نمی‌زنی؟ چون آنجا برایت پول دارد؟ ما می‌گوییم آن هم حذف شود، حتی صدایت را هم نمی‌خواهیم بشنویم. مسئولان ما باید با این افراد که در همین نظام و مملکت، چهره شدند و حالا با حرف‌هایشان دارند در جامعه باعث ایجاد تفرقه می‌شوند، برخورد کنند و تصور نکنند این افراد در میان مردم پایگاه دارند.»

دود این اغتشاشات فقط به چشم مردم می‌رود

باز هم داغ دل پدری که با خون دل و با همراهی مردم خیرخواه در 22 سال گذشته، آشیانه‌ای امن و پر از محبت برای فرزندان محروم از نعمت پدر و مادر ساخته، تازه می‌شود. حالا او اگر می‌گوید دل‌نگران و غصه‌دار تمام جوانان جامعه است، حرفش یک ادعا نیست. آقا یوسف معتقد است آنکه از حوادث و اغتشاشات اخیر، زخم‌خورده و آسیب‌دیده بیرون می‌آید، مردم و همین جوانان هستند نه سلبریتی‌ها: «من جوانان را که در خیابان می‌بینم، واقعاً ناراحت می‌شوم چون می‌دانم 99 درصدشان برای این اعتراضات، پشتوانه فکری ندارند و فقط چشم‌شان به دهان این سلبریتی‌هاست که ببینند آنها چه می‌گویند. و متاسفانه در کشور ما با این افراد مماشات می‌شود و خیلی راحت هرچه می‌خواهند، می‌گویند. نتیجه‌اش هم می‌شود همین شرایط بحرانی که می‌بینید.

البته باز هم آسیب این اغتشاشات متوجه قشر ضعیف جامعه می‌شود. نه آن سلبریتی، نه آن سرمایه‌دار جامعه و نه حتی بسیاری از مسئولان جامعه، هیچ‌کدام آسیب نمی‌بینند. فقط کاسب و مغازه‌دار و کارمندان و مردم عادی که متروسوارند، آسیب می‌بینند؛ چه آن کسی که چادر سر می‌کند، چه کسی که چادر سر نمی‌کند. همه این ماجراها نشان داد مشکل ما اصلاً چادر سر کردن و نکردن نیست. مشکل ما همان آدم‌های ترسویی هستند که از روی ضعف و ترس‌شان یک حرف‌هایی می‌زنند و جامعه را به هم می‌ریزند.»

یک نفر، خیال سلبریتی‌های ترسو را راحت کند

«باید به این هنرمندان و ورزشکاران گفت شما نان این مملکت را خورده‌اید و با امکانات این نظام به این جایگاه رسیده‌اید. حالا چرا علیه نظام فعالیت می‌کنید؟ باور کنید در خارج از این ممکلت، هیچ‌کس برای این افراد تره هم خرد نمی‌کند. مگر نرفتند و سرنوشت‌شان را ندیدیم؟ این نظام است که برای آنها ارزش قائل شده است. البته همین پر و بال دادن‌هاست که باعث می‌شود بی‌هنرترین آدم‌ها به جایگاه‌های آنچنانی که استحقاقش را ندارند، دست پیدا کنند. حالا بالاخره مملکت برای این افراد هزینه می‌کند و از آنها حمایت می‌کند که یک‌جا به دردش بخورند. اما آیا اینطور بوده؟ حوادث و بحران‌های اخیر نشان داد برخی از این سلبریتی‌ها هیچ‌وقت به درد این نظام و این کشور نمی‌خورند.»

یوسف اصلانی در پایان با تاکید بر ریشه‌های محکم نظام جمهوری اسلامی و جایگاه آن در میان مردم ایران می‌گوید: «یک نفر خیال این دسته از سلبریتی‌ها و بعضی مسئولان را راحت کند و بگوید: ترسوها! نگران نباشید. این حکومت، حکومت امام زمان (عج) است. نظامی که خون 300 هزار شهید پای آن ریخته، هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. وقتی مادر 3 شهید هنوز می‌گوید من خودم جانم را برای این مملکت می‌دهم، هیچ‌کس نمی‌تواند به این کشور و این نظام تعرض کند. این حرف‌ها را به این جماعت بگویید تا دیگر نترسند و از روی ترس، حرف‌هایی نزنند که جامعه را به هم بریزد.»

حساب سلبریتی‌های متعهد، جداست

همه می‌دانند آقا یوسف،‌ دوستان فراوانی از میان چهره‌های مشهور یا همان سلبریتی‌های هنری و ورزشی دارد و بسیاری از آنها در این سال‌ها جزو حامیان بچه‌های بهشت امام رضا (ع) بوده‌اند. شاید به همین دلیل است که لازم می‌داند در پایان صحبت‌هایش تاکید کند خطاب او در این گفت‌وگو، نه به تمام چهره‌های محبوب هنری و ورزشی، بلکه فقط به آنهایی بوده که این روزها به جای فراخواندن مردم به خویشتنداری و حفظ اتحاد ملی،‌ بر آتش اختلافات و اغتشاشات دمیده‌اند: «باید تاکید کنم آنچه گفتم، درباره همه سلبریتی‌ها نبود. حساب سلبریتی‌های متعهد که به جایگاه خودشان و مسئولیتی که نسبت به جامعه دارند، آگاه هستند، جداست. مقصود من، آن دسته از سلبریتی‌ها و مسئولانی بودند که در این شرایط، آتش بیار معرکه شده‌اند و اصلاً برایشان مهم نیست مملکت دارد دچار دو دستگی و تفرقه می‌شود.» اصلانی مکثی می‌کند و در ادامه می‌گوید: «واقعیت این است که اصل برای من، نظام جمهوری اسلامی است و اگر کسی با نظام، زاویه داشته باشد، ارتباطی با او نخواهم داشت. منظور من، سیاست و جناح چپ و راست نیست‌ها. شاهدش اینکه از هر دو جناح، دوستان زیادی دارم. بنابراین اصلاً بحث من، بحث سیاسی نیست. بحث اصل نظام است که من در این زمینه با هیچ‌کس تعارف ندارم. سال‌های قبل هم که برخی از این افراد می‌خواستند به بهشت امام رضا (ع) بیایند، با توجه به خط فکری که از آنها سراغ داشتم، اجازه ندادم. حتی یک‌بار فردی برای حضور یکی از چهره‌های مذهبی زاویه‌دار با نظام پیغام پسغام آورد و گفت ایشان می‌تواند کمک‌های خیلی خوبی به شما بکند. گفتم: نه. نیازی نداریم.»

نمی‌شود این سئوال را نپرسیده، گفت‌وگو را تمام کنم. می‌پرسم: نگران نیستید برخی از حامیان بهشت امام رضا (ع) از این صحبت‌ها ناراحت شوند و حمایت‌شان را قطع کنند؟ مدیر موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) که در این سال‌ها با تمام وجود درک کرده که خاطر بچه‌های این خانه برای آن بالایی، خیلی عزیز است، بی‌معطلی در جواب می‌گوید: «نه. اصلا نگرانی ندارم. روزی‌رسان، خداست. مگر روزیِ این بچه‌ها در دست من است که نگران باشم؟ همان‌طور که در این 23-22 سال،‌ لنگ نمانده‌ایم، از این به بعد هم خدا خودش از این بچه‌ها حمایت می‌کند و روزیِ آنها را می‌رساند.»

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول