اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استاد دانشگاه: سلبریتی‌هایی که جوانان را تحریک کردند قدرت شناختی سیاسی و اجتماعی نداشتند

رئیس شورای مشاوران دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اظهارات برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها که موجب تحریک جوانان و نوجوانان در کشور شدند، گفت: این‌ها از لحاظ سیاسی و اجتماعی قدرت شناختی کافی نداشتند و نمی‌دانستند جوانانی که به میدان آمدند هم به خودشان هم به دیگران آسیب می‌رسانند.

استاد دانشگاه: سلبریتی‌هایی که جوانان را تحریک کردند قدرت شناختی سیاسی و اجتماعی نداشتند

قاسم محمدی‌نژاد استادتمام دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: امسال در مراسم پیاده روی اربعین به برکت امام حسین(ع) با وجود این جمعیت قریب به ۲۲ میلیون نفری، به چشم دیدم ذره‌ای از لحاظ مواد غذایی، آب و اسکان مشکلی نبود و به فرموده مقام معظم رهبری امسال شکوهمندترین حرکت اربعین در تاریخ اسلام شکل گرفت.

هراس استکبار از قدرت تشیع در حماسه اربعین

 وی تصریح کرد: اما دنیای استکبار، غرب‌نشینان و دشمنان اسلام و ایران نتوانستند این حرکت و حماسه  منحصر به‌فرد را تحلیل کنند. اگر هر کدام از کشورهای دنیا هزاران میلیارد دلار هزینه کنند چنین جنبشی ایجاد کنند، هیچکدام قادر به آن نیستند چون این قدرت تشیع است که چنین حرکت و حماسه‌ای را خلق می‌کند و به‌شدت از این اتحاد هراس دارند.

استاد تمام دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: مردم ایران و عراق وحدتی از خود نشان دادند و در کنار آنها از سایر کشوها هم آمده بودند و دشمن نمی‌توانست آن را ببیند و ناراحتی خود را در بایکوت خبری نشان دادند و همه دیدیم که در این ایام تا توانستند اربعین را کمرنگ جلوه دادند.

وی با بیان اینکه قدرت شیعه مجهز به سلاح شهادت است و بسیاری از نفس‌های پاکی که مسیر پیاده‌روی اربعین را طی می‌کردند آرزوی شهادت داشتند، بیان کرد: فردی که شهادت را بزرگترین آرزوی خود می‌داند برای دشمن قابل تحمل نیست و باید به‌دنبال اربعین موضوعی باشد که از آن بهره‌برداری کنند و به‌شدت دنبال بهانه بودند.

محمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همه ما از فوت مرحومه مهسا امینی متأسفیم چراکه او فرزند کشورمان بود، البته مسؤولان کشور اعلام کردند، موضوع را پیگیری می‌کنند که مردم بدانند و برخورد متناسب خواهند داشت. ولی یک مشت افراد تروریست مانند گروهک منافقین به سرکردگی رجوی خائن، حزب کومله و غرب‌نشینان آن را دستمایه قرار دادند و کشور را به آشوب کشیدند و به خیال اینکه دیگر جمهوری اسلامی به پایان خط رسیده دست به جنایاتی زدند، در حالی که در خواب خواهند دید در کشور ما بخواهند حکومت‌داری کنند. اینها به خودشان رحم نمی‌کنند چه رسد بخواهند به ملت ایران رحم کنند.

شکسته دلارهای سعودی در برابر بصیرت ملت ایران

این استاد دانشگاه توضیح داد: معاندان و ضدانقلاب‌های تروریست با دلارهای سعودی، آمریکایی و اسرائیلی حرکت کردند، اما بصیرت مردم را فراموش کردند و با خود نگفتند این مردم همان‌هایی هستند که پیاه‌روی اربعین  و حماسه هشت‌سال دفاع مقدس را خلق کردند. مردم انقلابی ما هیچ وقت نمی‌گذارد کشور آسیب ببیند؛ کشور ما مجهز به دو نعمت ولایت و بصیرت مردم است و خون جوانانی که شهید شدند کشور را تا الان نگه داشته است.

کرمان ثابت کرد همیشه در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی است

 رئیس شورای مشاوران دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به خروش مردم کشورمان علیه آشوبگران پرداخت و عنوان کرد: مردم کرمان همانند دیگر مناطق کشور ثابت کردند که آماده و در صحنه‌اند. دشمن فکر کرده بود با چند ده نفر که به میدان آمدند کار تمام است، در صورتی که میلیون‌ها نفر آماده حفاظت از کشور هستند. بنابراین ما مدیون مردم هستیم که آمدند، البته دشمنان در ادامه هم تحرک دارند که کاملا باید بیدار باشیم.

وی با  تقدیر از هنرمندان و نام‌آوران بصیر و با اشاره به اظهارات برخی  سلبریتی‌ها که موجب تحریک جوانان و نوجوانان در کشور شدند، ابراز کرد: این‌ها از لحاظ سیاسی و اجتماعی قدرت شناختی کافی نداشتند و نمی‌دانستند جوانانی که به میدان آمدند هم به خودشان هم به دیگران آسیب می‌رسانند.

دکتر محمدی‌نژاد اضافه کرد: لابه‌لای این جوانان افرادی بودند که به‌صورت هدفمند از جاهای دیگر وارد شده بودند که بیشتر خسارت‌ها از جانب آنها بود که خوشبختانه سیستم امنیتی کشور قوی و فعال است و نخواهند گذاشت صدمه‌ای به کشور وارد شود. برای کشور ما خون‌های زیادی داده شده تا به اینجا رسیده‌ایم و باید خیلی ساده‌لوح باشند که با چند تحرک اینچنینی سودای تغییر نظام را در سر بپرورانند و ادعای براندازی کنند. این مملکت صاحب دارد و ان‌شاءالله این انقلاب به دست مولایمان امام عصر(عج) سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول