اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین اولین هواپیمای جت مسافربری بومی خود را ساخت

چین اولین هواپیمای جت مسافربری بزرگ بومی خود موسوم به سی 919 را تا پایان سال 2022 مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

چین اولین هواپیمای جت مسافربری بومی خود را ساخت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، اولین هواپیمای جت مسافربری بومی چین که توسط شرکت هواپیمایی تجاری این کشور (COMAC) ساخته شده، روز پنجشنبه توسط اداره هوانوردی غیرنظامی چین، گواهینامه صلاحیت پرواز دریافت کرد.

گواهی صلاحیت پرواز نشان می دهد که این هواپیما از ایمنی لازم برای فعالیت تجاری برخوردار است. مقامات چینی می گویند این کشور توانایی ساخت مستقل هواپیماهای مسافربری بزرگ در کلاس جهانی را دارد و این تحول نقطه عطف مهمی برای صنعت هواپیماسازی بزرگ این کشور است.

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ و ایرباس مستقر در فرانسه مدت‌هاست که در بازار خطوط هوایی تجاری که ارزش آن به تریلیون‌ها دلار آمریکا می‌رسد، دو قطب برتر محسوب می‌شوند.

سی 919 به عنوان بخشی از هدف چین برای توسعه هواپیماهای غیرنظامی خانگی با هواپیماهای مسافربری میان برد دو غول جهانی مانند ای 320 ایرباس و 737 مکس بوئینگ رقابت می‌کند.

طول بال این هواپیما نزدیک به 36 متر، طول آن حدود 39 متر و ارتفاع دم آن حدود 12 متر است. این هواپیما دارای 158 تا 168 صندلی، برد استاندارد 4075 کیلومتر و حداکثر برد 5555 کیلومتر است که قابل مقایسه با بوئینگ 737 است.

بال‌های طراحی‌شده آیرودینامیکی آن که از فلزات و کامپوزیت‌های پیشرفته ساخته شده‌اند به بهبود مصرف سوخت کمک می‌کنند و در عین حال صدای داخل کابین را کاهش می‌دهد. کابین سی 919 از جدیدترین فناوری ناوبری و سیستم های رایانه ای پیشرفته بهره مند است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول