اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نمادهای غربگرایی و غربگدایی چرا از جنایات انگلیس در کشور نمی‌گویند؟/ غرب دنبال تسلط بر ایران است به هر قیمتی

نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری با بیان اینکه نمادهای غربگرایی و غربگدایی چرا از جنایات انگلستان در کشور نمی‌گویند؟ گفت: فاجعه اینجاست که آیا غرب به کشف حجاب راضی می‌شود؟ خیر؛ غرب سرمایه‌داری برای پیشبرد اهداف خود بی حجابی را میان مردم مسیحی و غیر مسیحی گسترش داد.

نمادهای غربگرایی و غربگدایی چرا از جنایات انگلیس در کشور نمی‌گویند؟/ غرب دنبال تسلط بر ایران است به هر قیمتی

محسن صیفی‌کار، نویسنده ادبیات پایداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: حدود دو هفته‌ای که مملکت دچار اغتشاش و آشوب‌ شده بود، یک دلمشغولی و نگرانی برای همه سطوح جامعه پدید آمده بود و همه دغدغه داشتند.

وی با بیان اینکه من هم به عنوان یک فرد فرهنگی این دغدغه و نگرانی را داشتم و اخبار را رصد می‌کردم گفت: البته برای خودم بر اساس تجربه تاریخی و مطالعاتی بسیار روشن بود که این قصه به زودی جمع خواهد شد اما نگرانی‌ها به‌جا بود، نگرانی‌هایی که در زمان و بعد از زمان به جامعه تحمیل می‌شد.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: شاید من از این منظر به موضوع نگاه کنم که اگر افراد جامعه بینش تاریخی صحیح به روند تحولات در اجتماع، جهان و پیرامون منطقه نداشته باشند زود فریب وسوسه‌های شیاطین را می‌خورند، بنابراین این قصه از دو منظر قابل تحلیل است، یک منظر ماورایی و معنوی که با اندک تأملی فرد بصیرت دینی داشته باشد می‌بینند که شیاطین در سطوح مختلف از شیطان بزرگ تا نوچه‌هایش که بی انتها و پرشمارند، در این کار دست دارند.

صیفی‌کار ادامه داد: در همه بحران‌های بشری، بزه‌های انسانی و بدبختی‌هایی که بشر از ابتدا گرفتار آن بوده، شیطان آتش‌بیار معرکه بوده و قسم خورده نگذارد انسان به هدایت برسد مگر بندگان مخلصی که خود را در اختیار خدا و اولیاء الهی قرار می‌دهند و نمی‌خواهند تسلیم شیطان شوند، بنابراین همه انسان‌ها، مسئولان، دولت‌ها و ابرقدرت‌ها در چنبره نفوذ شیاطین هستند و ممکن است خودشان به یک شیطان مجسم و قطعی تبدیل شوند که برخی شدند.

در جریان اتفاقات اخیر کشور برخی ملعبه و بازیچه شدند

وی ادامه داد: واقعا کافی است کمی دقیق شویم که شیطان چه کار می‌کند با انسان و انسان بیچاره چقدر فریب می‌خورد از این شیطان و متنبه هم نمی‌شود با وجود اینکه قرآن و اسلام آنقدر درباره آن گفته است.

این نویسنده برجسته ادبیات پایداری ادامه داد: موضوع بعدی، بعد اجتماعی و داخلی است، شما دست کسانی که دنبال هواخواهی و قدرت‌طلبی خودشان هستند را می‌بینید؛ در این قضایا برخی ملعبه و بازیچه می‌شوند و یکی از دلایلی که نظام خیلی سفت و سخت وارد نشد این بود که برخی ناخواسته قاطی اغتشاش شده بودند.

صیفی‌کار گفت: وقتی می‌خواهیم یک آب آلوده را تصفیه کنیم باید صبر کنیم آلودگی ته‌نشین شود، سپس تصفیه کنیم و استفاده کنیم، در این فتنه که فتنه بزرگی هم بود، حق و باطل با هم مخلوط شده بود، برخی از جوانان ما که فریب‌خورده این بازی بودند، در این بلبشو افتاده بودند، اگر نیروهای امنیتی می‌خواستند با قوه قهریه؛ با آنها برخورد کنند، در یک روز ماجرا جمع می‌شد اما نخواستند چراکه می‌دانستند برخی فریب خورده‌اند و در این جریان حضور دارند.

وی گفت: شیاطینی که منافع دنیایی آنها در این بود که جامعه را بر هم بریزند و مشهور شوند، افرادی که سر سفره این مملکت نشستند، خوردند و فربه شدند و عربده کشیدند، جوانان ما را فریب دادند و باید پاسخگو باشند.

نظام صبر کرد گرد و غبارها فروکش کند و سره از ناسره مشخص شود

صیفی‌کار خاطرنشان کرد: البته این برای تبرئه کم‌کاری و کاستی مسئولان نیست، در این فضای فتنه، نظام صبر کرد تا گرد و غبارها فروکش کند و سره از ناسره مشخص شود و مسببین اصلی را شناسایی کند.

وی گفت: من می‌خواهم مقصران اصلی را در این قضایا به سمت فرهنگ و اندیشه ببرم، اگر جامعه‌ای تاریخ خود را نشناسد و از تاریخ خود پند نگیرد، آسیب‌پذیر است؛ ما از این حوزه چندین بار آسیب خوردیم، نسل نوجوان و جوان امروز چقدر تاریخ کشور، انقلاب و دفاع مقدس خود را می‌داند؟ وقتی نمی‌داند با چهارتا خبر راست و دروغ فریب می‌خورد و راه را گم می‌کند، حالا وظیفه متولیان فرهنگ به معنای عام و خاص این است که راه را نشان دهند و گرد و غبار را فروبنشانند و به جوان ما بگویند «تو چه بودی و چه هستی و کشور ما کجا بوده و امروز کجاست؟»

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی همدان اظهار کرد: ولنگاری فضای مجازی و بی‌متولی بودن آن از دوران گذشته به امروز ارث رسیده و دولت فعلی هم متأسفانه تا کنون اقدامی نکرده است، بنابراین فرض کنید فردی داخل خانه است و اگر پنجره را باز کند کلی مواد آلوده شیمیایی داخل خانه می‌شود، راهکار آن چیست؟ راه این است در داخل یک تهویه مطبوع بگذاریم تا بتوانیم تنفس کنیم، اما وقتی ما پنجره را باز می‌گذاریم، بدون هیچ مراعاتی و رعایت مسأله‌ای؛ طبیعی است انسان‌ها مسموم می‌شوند، آن هم انسان‌های بی‌اطلاع و بی‌دفاع.

نوجوان و جوان ما در برابر هجمه‌های فضای مجازی بی‌دفاع بوده و هست

صیفی‌کار افزود: به نظر من نوجوان و جوان ما در برابر هجمه‌ها بی‌دفاع بودند، این هجمه‌ها در شبکه‌های مجازی آن چنان عظیم و حجیم بود که فرصت تأمل و تفکر به او داده نمی‌شود، دو سال نظام آموزشی ما تعطیل بوده و مثلا در فضای مجازی کلاس برگزار شده که باید آسیب‌شناسی شود و معضلات مختلف شخصی، اجتماعی، خانوادگی و ... را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده افراد بین ۱۴ تا ۲۴ ساله اغتشاشگران را همراهی کردند تصریح کرد: نوجوان ۱۴ ساله چه تشخیصی دارد که چه باید بکند، او تحت تأثیر هیجانات بازی‌های کامپیوتری، تشویق‌ها و ترغیب‌های فضای اینترنتی قرار گرفته؛ یک سری افراد بی‌وطن آن سوی آب نشستند و مزدبگیر هستند تا دروغ بگویند و شایعه‌پراکنی کنند و اشک تمساح بریزند، آنها جوان را می‌فرستند وسط میدان کشته می‌شود و او هم قهقهه شیطانی سر می‌دهد.

این نویسنده مطرح با اشاره به اینکه مزدوران مغز برخی از جوانان ما را شست‌وشو می‌دهند ادامه داد: فردی که آمبولانس را آتش می‌زند، در حالی که حتی در سرزمین‌های اشغالی نیز کسی با آمبولانس کار ندارد یا پلیس و آتش‌نشانی را آتش می‌زنند اتفاق عجیبی است و نشان از یک خشونت و برنامه‌ریزی آموزشی است و خیلی به نظر من پیچیده است.

صیفی‌کار با بیان اینکه این سطح از شورش واقعا نادر بود و دلیل آن هم این بود که پنجره را بدون در نظر گرفتن تدابیر لازم باز گذاشتیم گفت: ما در آموزش و پرورش معلم را رها کردیم و مشخص نیست که او در کلاس با دانش‌آموز چه کار می‌کند یا استاد دانشگاه به دانشجوی خود چه می‌گوید، البته منظورم این نیست که آموزش کانالیزه شود اما هر چیزی در دنیا قواعد خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت دو پیکان همسو هستند که با هم حرکت می‌کنند اظهار کرد: وقتی این قسمت و فضای مجازی را رها می‌کنیم، آنگاه مشکلات اقتصادی و مشکلات سیاسی دست به دست هم می‌دهند یک سیاه‌نمایی مفرط شکل می‌گیرد و جوان و نوجوان ما فکر می‌کند هرجای دنیا از ایران بهتر است در حالی که او شهر دیگر هم نرفته که بداند چه خبر است بنابراین پرچم آتش زده می‌شود، به مقدسات اهانت می‌شود، مسجد و قرآن به آتش کشیده می‌شود.

آیا غرب به کشف حجاب راضی می‌شود؟ خیر...

این نویسنده مطرح افزود: در غرب وحشی زمانی که کلیسا را بسته بودند، توهین نمی‌کردند و انجیل را آتش نمی‌زدند، در این حال این سؤال پیش می‌آید که چکار کردن با بچه‌مسلمان‌ها؟ بنابراین این موضوع نیاز به روانکاوی عمیق اجتماعی دارد، متأسفانه بعد از اینکه غائله فروکش کرد، همه فراموش می‌کنند چه باید کرد و اغلب تصمیماتی مقطعی اتخاذ می‌شود در حالی که این مشکل آتش زیر خاکستر است و زبانه می‌کشد و تنها با برخورد پاسخ نمی‌دهد هرچند قوه قهریه در جای خود نیاز است ولی همه چیز نیست، راه‌های دیگر هم وجود دارد.

صیفی‌کار با بیان اینکه رهبری درباره فضای مجازی تذکر داده بودند تصریح کرد: این اتفاق از ثمرات قانون ۲۰۳۰ بود در آموزش و پرورش که آقایان رفتند بدون خبر رهبری تعهد دادند و بدبختی‌های بسیاری در آموزش و پرورش رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مسائل رها شده است ادامه داد: وقتی مسجد ما جذبه ندارد اما خیابان دارد، تظاهرات بی‌حجابی و بدپوششی ایجاد می‌شود و فاجعه اینجاست که آیا غرب به کشف حجاب راضی می‌شود؟ خیر؛ غرب سرمایه‌داری برای پیشبرد اهداف خود بی حجابی را میان مردم مسیحی و غیر مسیحی گسترش داد.

این نویسنده ادبیات پایداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها کشوری که در آن حجاب یک قانون است ایران اسلامی است و در سایر کشورها اختیاری است، غرب سرمایه‌داری غرب مسیحی را نیز بی‌حجاب کرد تا چرخ کارخانجات آنها بچرخد و سود روی سود و بهره روی بهره بیاید.

صیفی‌کار با بیان اینکه زن دوست دارد دیده شود؛ ما برای این کار چه تدارکی دیدیم؟ گفت: وقتی جامعه مهدویت دنبال شکل‌گیری باشد نیاز به کار اساسی است و ما باید تدارک لازم را ببینیم که در این زمینه کم‌کاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق‌های اندیشه‌ورزی و فکر باید در همه حوزه‌ها و ادارات تشکیل شود به عنوان مثال همه خانواده‌ها با آموزش و پرورش و وزارت علوم درگیر هستند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مسأله تجزیه کشور مسئله جدیدی نیست قبلا هم بدخواهان مردم برنامه‌هایی برای کشور داشتند

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری با بیان اینکه از چند جهت به ایران اسلامی حمله می‌شود و ما در محاصره وسیع فرهنگی و سیاسی هستیم گفت: مسأله تجزیه کشور مسئله جدیدی نیست حتی قبلا هم بدخواهان مردم برنامه‌هایی برای کشور داشتند، اگر الان موفق نشدند این نقشه خود را عملی کنند، به خاطر قدرت بالای ایران است.

وی ادامه داد: اگر آنها در ذهن جوان تجزیه فرهنگی را رسوخ دهند، قطعاً تجزیه فیزیکی هم رخ می‌دهد، یعنی اگر برای جوان تبیین نکنیم حدود ۲۵۰ هزار شهیدی که رفتند تا یک وجب از خاک وطن از دست نرود، فردا اگر دو جزیره هم بدهیم، او می‌گوید چه اهمیتی دارد، بدهید برود! همانطور که در زمان طاغوت و بر اساس بی‌لیاقتی مسئولان و فشار انگلیس بخشی از خاک ایران را واگذار کردند.

صیفی‌کار خاطرنشان کرد: انگلستان یک جنایتکار تمام‌عیار است و در ۳۰۰ -۲۰۰ سال گذشته رد پای انگلستان همه جا هست، البته باید با کشورها روابط باید داشته باشیم اما روابط هوشمندانه که سوار ما نشوند و جیب ما را نزنند.

وی گفت: یک فرزند عزیز ایران اسلامی از بین ما رفته و این موضوع ناراحت‌کننده است، اما در سال‌های جنگ جهانی دوم نیمی از جمعیت ایران به خاطر قحطی مصنوعی که انگلستان ایجاد کرد مردند اما هیچ کس زبان باز نکرد، امثال زیباکلام‌ها که نماد غربگرایی و غربگدایی هستند یکبار شد بگوید که انگلستان این کار را با این مملکت کرد؟

این نویسنده مطرح اظهار کرد: رضاخان را انگلیس‌هایی آوردند و بردند و ۲۴ ساعت نتوانست مقابله کند، فرماندهان رضاخان با لباس زنانه فرار کردند اما نگفتیم که هشت سال جوانان این وطن با دست خالی در مقابل صدام که از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد و ۸۰ کشور او را پشتیبانی می‌کردند، ایستادند.

چرا باید برخی سلبریتی‌های یک‌ریالی که از این مملکت خوردند و به آن پشت کردند را الگوی جوان قرار دهیم؟

صیفی‌کار گفت: وقتی برای جوان از غرب الگو ساختیم و سلبریتی‌های یک‌ریالی که از این مملکت خوردند را الگوی جوان قرار دادیم که حالا زبان درآورده‌اند، این وضعیت پیش می‌آید؛ کجای دنیا اجازه دادند که این افراد بیایند، اصلا سلبریتی یعنی چی؟ مگر یک هنرپیشه چقدر سواد دارد؟ درست است سواد هنری دارد اما آن را چه به سیاست که بیاید لیدر و الگو شود؟ یک آقای فوتبالیستی که خون این ملت را مکیده و میلیاردر شده کاخ ساخته، بروید ببینید کاخ علی کریمی چه طور است؟

وی افزود: الان به جای اینکه در اتاق نوجوان و جوان ما عکس تختی و ابراهیم هادی باشد دنبال این افراد می‌روند، این نشان می‌دهد ما خوراک کافی به جوان خود نمی‌دهیم، قصه فرهنگ بسیار مهم است و ما باید شروع کنیم، ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول