اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

گفتمان مقاومت و خودکفایی برگرفته از گفتمان دفاع مقدس است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: گفتمان مقاومت و خودکفایی برگرفته از گفتمان دفاع مقدس است و امروز به برکت مجاهدت های ۴۳ ساله گفتمان مقاومت در کشورهای اسلامی نهادینه شده است.

گفتمان مقاومت و خودکفایی برگرفته از گفتمان دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سپاه استان مرکزی سردار محسن کریمی در یادواره شهدای شهرستان محلات و بزرگداشت سردار محمدرضا شاهرخی اظهار کرد: ملت ایران در دفاع مقدس با تکیه بر رهنمودهای ولایت و معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) بزرگترین حماسه ها را خلق کردند.

وی افزود: گفتمان مقاومت و خودکفایی برگرفته از گفتمان دفاع مقدس است و امروز به برکت مجاهدت های ۴۳ ساله گفتمان مقاومت در کشورهای اسلامی نهادینه شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در راستای حفظ، پاسداری و ترویج فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس است، گفت: دغدغه جوانان و نوجوانان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس جای تقدیر دارد و البته این نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و جامعه است.

کریمی با بیان اینکه پویایی و حرکت جامعه به سمت اهداف و آرمان ها در گرو زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت است ادامه داد: گام دوم انقلاب باید از دفاع مقدس به عنوان پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی استفاده شود چراکه دفاع مقدس ذخیره گران بها برای رشد ملی و پیشرفت کشور در همه ابعاد است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین الزامات در گام دوم انقلاب مردمی سازی پیشرفت است، گفت: دفاع مقدس سند زنده مردمی کردن پیشرفت است که با ابتکار امام خمینی(ره) نقش مردم در دفاع و پیشرفت کشور احیا شد و لذا دفاع مقدس نقطه قوت ملت ایران در همه ابعاد است و نقش مهمی در تثبیت انقلاب اسلامی دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اهمیت به مسئله تبیین از ضرورت های مهم گام دوم انقلاب است و جهاد تبیین از الزامات مهم تحقق بیانیه گام دوم است و در این میدان جهاد حقایق و حماسه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان باید تبیین شود.

کریمی با اشاره به اینکه فرمان جهاد تبیین در برابر جنگ شناختی دشمنان است، گفت: مرز جنگ بین اسلام و کفر، حق و باطل، روایت دروغ و حقیقت و تغییر جای جلاد و شهید، با جهاد تبیین مشخص می شود و لذا جهاد تبیین یک فریضه فوری و امر ولایت است و همه در این جهاد باید نقش آفرینی کنند.

کریمی افزود: دشمن از طریق فضای مجازی و روایت های دروغ از مسائل اجتماعی و فرهنگی جنگ شناختی علیه ملت را راه انداخته و از این طریق به دنبال گروگان‌گیری و اثرگذاری سم آلود بر ذهن جوانان و نوجوانان است و جهاد تبیین توطئه ها و شگردهای شیطانی دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی هدف از جنگ شناختی را تصرف ذهنی و فکری مردم و خصوصا جوانان خواند و اضافه کرد: دشمنان از این طریق ارزش های اسلامی همچون غیرت دینی و سنت های دینی و ملی را زیر سوال می برند و لذا باید نهضت دفاع از ارزش ها از طریق جهاد تبیین شکل بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: ایران اسلامی و انقلابی در دهه پنجم خود در اوج اقتدار و سربلندی است و لذا باید مولفه های اقتدار روز به روز تقویت شوند و یکی از مهمترین مولفه ها غیرت دینی است که در جامعه باید پر رنگ شود.

وی ادامه داد: ملت ایران در دفاع مقدس نهضت دفاع از ارزش های اسلامی را با موفقیت راه اندازی کردند و با توجه به اینکه نهضت دفاع و جهاد همچنان در کشور جاری است جهاد تبیین دفاع مقدس امروز در برابر توطئه های دشمنان است و همه مردم در این جهاد باید نقش آفرین باشند و لذا مردمی بودن محور اصلی جهاد تبیین است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این یادواره گرامیداشت یاد و خاطر سردار محمد رضا شاهرخی که به حاج مسلم معروف بود، است گفت: سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا شاهرخی از فرماندهان شجاع و دلیر دوران حماسه پرافتخار دفاع مقدس رزمنده ای گمنام و بی ادعا و دلاورمردی با ویژگی های اخلاص حماسه آفرین، شجاع و غیرتمند در دینداری و موانع آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: سردار شاهرخی عزیز بسیجی مخلصی بود که درسنین پایین نوجوانی به جبهه رفت و تا پایان جنگ با دشمنان متجاوز بعثی علاوه بر سرکوب متجاوزان بعثی، نقش بسزایی در برقراری امنیت در مناطق غرب کشور داشت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول