اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آسیب اغتشاشات به صنعت گردشگری پایتخت/ بسیاری از تورهای خارجی لغو شدند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران از لغو بسیاری از تورهای گردشگری به خاطر اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: ناآرامی‌های اخیر تاثیر منفی زیادی بر وضعیت گردشگری استان داشته است.

آسیب اغتشاشات به صنعت گردشگری پایتخت/ بسیاری از تورهای خارجی لغو شدند

امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس از تهران در مورد وضعیت جذب گردشگر در استان تهران اظهار کرد: اتفاقات و حوادث اخیری که در کشور رخ داد، متاسفانه تاثیر به شدت منفی بر روی وضعیت ورود گردشگر خارجی به استان تهران گذاشته است.

وی افزود: در حوزه امنیت هر مقصدی از گردشگری که تحت الشعاع قرار بگیرد، طبیعتا با کاهش ورود گردشگر مواجه می شود. در ناآرامی های اخیر استان تهران بسیاری از تورهای گردشگری کنسل شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران در خصوص وضعیت جذب گردشگر در زمان قبل و حین شیوع کرونا گفت: در حدفاصل سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با توجه به اتفاقاتی که در اداره کل گردشگری استان تهران افتاد، استان تهران به عنوان ویترین گردشگری کشور مطرح شد و به همین جهت مردم در گشت‌های داخلی اقبال خوبی در خصوص بازدید از تهران نشان دادند اما شیوع ویروس کرونا بر روی جذب گردشکر تاثیر منفی گذاشت.

رفیعی شاد در خصوص وضعیت جذب گردشگر خارجی نیز بیان کرد: در 90 درصد بسته های گردشگری با توجه به اینکه تهران به عنوان یک مسیر ارتباطی مطرح بوده، گردشگران خارجی حداقل یک الی دو شب در تهران اقامت داشتند اما در زمان شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی و سفرهای گردشگری لغو و فقط به تعداد محدودی ویزای تجاری و درمانی صادر شد.

وی در مورد وضعیت جذب گردشگر در دوران کاهش شدت ویروس کرونا گفت: در این دوران به مرور روزنه‌های امید باز شد و دفاتر گردشگری اقدام به جذب گردشگران خارجی در قالب گروه های ۱۰ الی ۱۵ نفره کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد: با وجود بهبود وضعیت جذب گردشگر در دوران پسا کرونا، حوادث اخیری که در کشور رخ داد، به شدت تاثیر منفی بر روی جذب گردشگران استان تهران گذاشت و باعث لغو بسیاری از تورها شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول