اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

بیانیه جمعی از زنان انقلابی در محکومیت اغتشاشات اخیر/ استفاده ابزاری از حضور زنان در تقابل با جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم

جمعی از کانون‌ها و مؤسسات فعال در عرصه زنان، بیانیه‌ای را در محکومیت اغتشاشات اخیر کشور، صادر کردند.

بیانیه جمعی از زنان انقلابی در محکومیت اغتشاشات اخیر/ استفاده ابزاری از حضور زنان در تقابل با جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس؛ جمعی از کانون‌ها و موسسات فعال در عرصه زنان، بیانیه‌ای را در محکومیت اغتشاشات اخیر کشور، صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالعزیز

در روزهایی که رویداد بزرگ پیاده روی اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها انسان مومن و وارسته در حال برگزاری بود، ناگهان سرتیتر خبرها از این رویداد، به حادثه مرگ مهسا امینی تغییر یافت؛ حادثه تلخی که شاهد انتشار سریع خبر ان به شکلی وسیع و پرتیراژ در همه رسانه ها مخصوصا رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران بودیم و خیلی زود مشخص شد که این خبر تنها بهانه‌ای است برای شانتاژ و هیاهوی رسانه‌ای با هدف براندازی جمهوری اسلامی.این در حالی بود که از اولین ساعت وقوع حادثه، تمامی مقامات مسئول از رئیس جمهور گرفته تا رئیس قوه قضائیه و فرماندهی نیروی انتظامی ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده مهسا امینی، دستور قاطع برای پیگیری علل و عوامل حادثه را صادر کردند.

در این میان آنچه مهم است محوریت زنان در این حوادث و استفاده ابزاری از حضور و کنشگری زنان در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران و مبانی ارزشی انقلاب اسلامی است. از این رو ما زنان انقلابی و ولایتمدار بر خود فرض می بینیم در رابطه با این فتنه نکاتی اساسی را یادآور شویم: ۱- بخش مهمی از هیاهوهای رسانه‌ای در این روزها حول محور دفاع از حقوق زنان و آزادی زنان و... شکل گرفت و این در حالی است که بیشترین نقض حقوق زنان در کشورهایی صورت می‌گیرد که طراح و هدایتگر این جنجال‌ها هستند، رژیم سرمایه‌داری آمریکا نه تنها در کشورش برای حقوق زنان جایگاهی قائل نیست، بلکه کارنامه این رژیم در اشغالگری و تجاوز به خاک افغانستان، عراق، سوریه و... مملو از نقض آشکار حقوق زنان است و سابقه رژیم مرتجع سعودی در سلب اولیه ترین حقوق انسانی زنان معلوم است.

با این وصف دلسوزی های فریبکارانه این رژیم ها برای حقوق دختران و زنان ایرانی را کدام عقل سلیمی باور می کند؟ و کدام وجدان بیداری می تواند روند فزاینده رشد و پیشرفت زن مسلمان ایرانی را در طول چهار دهه اخیر انکار ورزد؟

۲-ما هم مانند همه هموطنان‌مان در مرگ مهسا امینی اندوهناک و متاسفیم و خواستار بررسی دقیق ابعاد این حادثه و روشن شدن علل آن هستیم. اما دستمایه گشتن این رخداد برای تضعیف نیروی انتطامی را خلاف مصالح عمومی و بضرر مردم می دانیم که جان و مال وحیثیت شان باید توسط این دستگاه مورد حمایت و صیانت قرار گیرد. البته نکته تامل برانگیز در اجرای قانون حجاب در کشور ما آن است که در پیاده کردن این قانون که جنبه های مهم اجتماعی و فرهنگی دارد، تنها دستگاهی که به وظیفه خود عمل می کند، نیروی انتطامی است و بیش از ۳٠ دستگاه فرهنگی و فرهنگ‌ساز که باید متولی تبیین و اموزش فلسفه و کارکرد حجاب باشند، دچار انفعال و کم کاری شدید بوده اند.

۳- بنظر می رسد که این حادثه بهانه‌ای بوده است برای کلید زدن فتنه‌ای که از رسانه‌های معاند و سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان جمهوری اسلامی آغاز شده است و نهایتا به شکل اغتشاش‌های خشونت بار و وحشیانه به کف خیابان کشیده شده است تا در امنیت و نظم مردم اختلال ایجاد کند. در این صورت انتظار می‌رود دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی و هم قوه قضائیه در برخورد با عوامل این فتنه و بازگرداندن آرامش و امنیت به جامعه با جدیت و قاطعیت عمل کنند. در این راستا توجه به نقش سلبریتی های مذبذب و بی ریشه و برخورد اصولی با انها قطعا یکی از مطالبات جدی است.

۴- هفته دفاع مقدس که در آن واقع شده‌ایم، یادآور این حقیقت روشن است که ملت غیور و مقاوم ایران اسلامی در رویارویی با بدخواهان و دشمنان این نظام مقدس در صحنه حاضر و آماده هرگونه فداکاری و ایثار هستند و آزمون های بزرگی را در این زمینه پشت سر گذارده‌اند و از همه آنها هم سرافراز بیرون آمده‌اند و این فتنه هم که در قیاس با آن همه، وزن و اهمیتی ندارد، با همین حضور و میدان‌داری امت حزب الله مخصوصا زنان انقلابی ریشه کن خواهد شد.

در نهایت ما زنان انقلابی که خود را دلبسته و پای بند انقلاب و نظام اسلامی می‌دانیم، ضمن اینکه خواستار اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های اجرای قانون حجاب متناسب با جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی این امر واجب دینی هستیم، اعلام می‌داریم که زنان مومن و انقلابی ایران زمین در طریق صیانت از ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که بدخواهان و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی به دستاوردهای ارزنده ای که حاصل ایثار و فداکاری خیل شهیدان و مجاهدان پاکباز بوده است، کمترین خدشه ای وارد کنند.

۱ -کانون فرهنگی بانو مجتهده امین

۲ -موسسه فرهنگی حدیث هدایت

۳ -جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی

۴ -گروه مواسات مادری

۵- مجمع داد اندیشی زنان مسلمان

۶ -کانون فرهنگی تکریم زن وخانواده

۷- موسسه فرهنگی هنری شبستان

۸- موسسه فرهنگی اجتماعی ندای بُشرا

۹ -جامعه فاطمیون

۱٠ کانون مدیران زن

۱۱ -گروه بانوان کانون مرکزی نخبگان حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان کشـور

۱۲- موسسه صیانت از حقوق زنان

۱۳- دخت ایران

۱۴ -انجمن بیان ایران

۱۵- مشکات اندیشه

۱۶- نعیما بانو

۱۷- موسسه رهپویان فرهنگ و هنر

۱۸- موسسه فرهنگی قرآنی قرآن یاوران

۱۹- کانون فرهنگی مذهبی بانوان لرستان

۲٠- هیأت مذهبی فرهنگی فاطمه زهرا سلام الله علیها

۲۱- انجمن دوستداران خانواده موفق

۲۲- صهبای بصیرت

۲۳- مجمع زنان پیرو ادیان توحیدی

۲۴- مرکز توانمندسازی زنان و خانواده

۲۵- موسسه امدادگران عاشورا

۲۶- موسسه قدر علوی

پایان پیام/ ت 58

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول