اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صدور ۹۸۰ فقره شناسنامه برای اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: در این استان‌ یک هزار و ۷۱۲ سر اسب اصیل ترکمن وجود دارد که تاکنون برای ۹۸۰ سر، شناسنامه صادر شده است.

صدور ۹۸۰ فقره شناسنامه برای اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهدی شکاری، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در این استان‌ یک هزار و ۷۱۲ سر اسب اصیل ترکمن وجود دارد که تاکنون برای ۹۸۰ سر، شناسنامه صادر شده است.

وی گفت: پرونده ۲۵۰ تا ۳۰۰ سر اسب نیز در حال پیگیری است تا از سوی وزارت جهاد کشاورزی شناسنامه صادر شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: از تعداد اسب‌های موجود، ۷۰۷ سر در شهرستان راز و جرگلان، ۳۷۳ سر در شهرستان بجنورد، ۳۷۱ سر در شهرستان مانه و سملقان قرار دارند و مابقی نیز در بقیه سطح استان پراکنده هستند.

شکاری یکی دیگر از مشکلات جدی پرورش دهندگان این استان را نبود پیست اسب دوانی اعلام کرد و گفت: در واقع وجود یک پیست سوارکاری در استان سبب می شود تا اسب ها نیز به نمایش گذاشته شوند.

وی با فعال شدن مجدد کارگروه اسب در استان بیان کرد: در این کارگروه مشکلات پرورش دهندگان اسب مطرح و به دنبال پیدا کردن زمین برای ساخت پیست اسب دوانی هستیم.

شکاری افزود: علاوه بر آن برای اولین بار مجوز صادرات اسب از گمرک خراسان‌شمالی صادر شده است که این امر نیز می تواند در فعالیت پرورش دهندگان اسب استان اقتصادی باشد.

پایان‌ پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول