اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نویسنده همدانی: برخی سلبریتی‌ها با واژه‌ها امنیت مردم را گلوله‌باران کردند

بانوی نویسنده همدانی با بیان اینکه در جریان اتفاقات اخیر افرادی با واژه‌ها امنیت مردم را گلوله‌باران کردند و با ابراز مطالبی که در آن تخصصی ندارند، کشور را به آشوب کشیدند، گفت: در این میان برخی آقایان که حقوق زنان را نمی‌دانند و حتی حقوق همسر یا فردی که با آن ارتباط دارند را رعایت نمی‌کنند، در فضای مجازی اعلام می‌کنند حقوق زن درباره مرگ مرحوم امینی زیر سوال رفته، ما این تناقضات را کجای دل‌مان بگذاریم؟

نویسنده همدانی: برخی سلبریتی‌ها با واژه‌ها امنیت مردم را گلوله‌باران کردند

مونا اسکندری نویسنده ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره وقایع اخیر اظهار کرد: همانطور که اعتقاد داریم، اسلام دین انسانیت و آخرین دینی است که برای بشریت آمده، به همان میزان هم یقین داریم که همه نیازهای انسان‌ها را برطرف می‌کند.

وی گفت: دین مبین اسلام موافق خشونت نیست اما برای تأمین امنیت انسان و دفاع از جان و میهن دستور به دفاع و مقابله داده است، ما در هیچ کجای دین نداریم که حمله به کشور دیگری را تشویق کند و استعمار و ظلم به مردم دیگر را تأیید کند.

این نویسنده و فعال فرهنگی تصریح کرد: مسلمان نباید تحت سایه اجنبی برود و زیر سیطره کشور بیگانه قرار گیرد، یعنی عزت و حمیت مسلمان را طلب می‌کند ضمن اینکه همه این موارد در فرهنگ ایرانی ریشه دارد. 

اسکندری ادامه داد: در جریان رئیسعلی دلواری، ستارخان، امیرکبیر یا دیگر قهرمانان این وطن این مسأله را می‌بینیم یا در دوران انقلاب اسلامی نیز می‌بینیم که افرادی حاضر به پذیرش ظلم نیستند و دست به دفاع از خود می‌زنند.

وی با بیان اینکه وقتی دزدی از دیوار خانه‌ای بالا رود، یا فردی به عزیز آدمی حمله کند افراد حتما دفاع می‌کنند و اگر این کار را نکنیم انسانیت و غیرت ما زیر سوال می‌رود، گفت: تمام کشورها و ممالک برای حفظ امنیت کشور خود قوانینی دارند، نیروی مسلح دارند و دائم خود را برای مبارزه با کشور مهاجم تقویت می‌کنند اما کشورهایی را می‌بینیم که داعیه‌دار آزادی‌اند اما همواره در حال تهاجم هستند، کشورهایی که استعمارگرند مانند انگلیس که کشورهای دیگر را زیر سیطره خود درمی‌آوردند و خون آنها را می‌مکند و تعریف آنها از آزادی متفاوت است.

چرا باید پلیسی که مراقب امنیت ما است، به خاطر جوسازی عده‌ای، ظالم فرض شود!

این نویسنده همدانی با بیان اینکه ما باید تعریف و تبیین کنیم برخورد قهری در کجا حرام است و در کجا باید به کار برده شود، در اسلام می‌گوییم که هر جا به فردی ظلمی وارد شد، می‌توان ورود کرد و دفع ظلم انجام داد، عنوان کرد: در وقایع اخیر بسیاری از مسائل قاطی شده است، ما می‌بینیم پلیسی که از جان مردم دفاع می‌کند و مراقب بازگردان امنیت به جامعه است به خاطر جوسازی عده‌ای، ظالم فرض می‌شود که این دیدگاه درست نیست.

اسکندری یادآور شد: متأسفانه در جریان اتفاقات اخیر افرادی با واژه‌ها امنیت مردم را گلوله‌باران می‌کنند و با مطالبی که در آن تخصصی ندارند، جامعه را تحریک و تهییج و مسائل را وارونه نشان می‌دهند یا اینکه از خبرهایی که به خودشان می‌رسد و معلوم نیست منابع قابل استناد دارد یا نه؟ کشور را به آشوب می‌کشند، مصداق رفتار این افراد دقیقا یک مدل ظالم است که خیلی بیشتر از یک گلوله و بمب دستی کاربرد دارد و آسیب‌هایی را به جامعه وارد می‌کند که عوارض آن را در چند روز اخیر دیدیم. 

وی تصریح کرد: وقتی وارد افکار و زندگی این افرادی که به آشوب و ناآرامی کمک می‌کنند و مشخص نیست که مواضع آنها دقیقا چیست، می‌شویم، درمی‌یابیم پر از تناقض هستند، آقایانی که حقوق زنان را نمی‌دانند و حتی حقوق همسر یا فردی که با آن ارتباط داشته را رعایت نکرده‌اند، در فضای مجازی اعلام می‌کنند که حقوق زن درباره مرگ مرحوم امینی زیر سوأل رفته است، خب! ما این تناقضات را کجای دلمان بگذاریم؟

این نویسنده همدانی ادامه داد: همانطور که می‌بینیم قوانین کشور ما قوانین اسلام است پس نباید بدرفتاری و کج‌رفتاری یک کارمند و مدیر را به پای نظام بنویسی و ناهنجاری را به پای حکومت بگذاریم، اگر معقولانه فکر کنیم می‌بینیم کارمندان یا مجریان امور همان برادر و خواهر ما هستند و اگر کج‌رفتاری است نباید به پای نظام که خون‌ها برای آن رفته، نوشته شود.

باید مشکلات را خودمان با نرم‌خویی و در بستر مناسب در داخل حل کنیم 

اسکندری خاطرنشان کرد: گشت ارشاد ممکن است مورد پسند ما نباشد، اما نباید آن را به پای همه نیروی خدوم انتظامی بنویسیم، ما شاهد این هستیم که در این سازمان و ارگان چه بسیار نیروهایی هستند که پای ناموس ما، جان و مال ما ایستادند و اندک حقوقی می‌گیرند و هزار و یک گرفتاری مثل همه ما دارند، آنها از فضا نیامده‌اند بلکه در همین جامعه زندگی می‌کنند. 

وی ادامه داد: عینکی که به چشم زدیم و جامعه را نگاه می‌کنیم اندکی غبارآلود شده است، این غبار را سلبریتی‌ها، اخبار کج و راست رسانه‌ها، هیجانات حاکم بر جامعه ایجاد کردند، باید عینک خود را دستمالی بکشیم و به گذشته نگاه کنیم، چراکه چه بسیار کشورهایی که از حکومت و نظام و امام ما تأسی گرفتند و در حال مبارزه با ظلم هستند و ظلمت را عقب رانند.

این نویسنده ادبی با بیان اینکه کشور ما با خون این همه شهید که با روشنی، عقلانیت و با کمال میل رفتند و کسی آنها را برای دفاع از دین و وطن مجبور نکرده، استوار شده است، اعلام کرد: درست است گرانی‌های اخیر به همه ما فشار آورده، به من نویسنده فشار آورده، به مستأجران و سایر اقشار؛ ما این مسائل را قبول داریم اما همه اعضای یک خانواده هستیم و اگر گوشت هم را بخوریم استخوان هم را دور نمی‌ریزیم، ما باید مشکلات را خودمان در داخل حل کنیم، آن هم با نرم‌خویی و در بستر مناسب.

برخی هنرمندان در این روزها دچار هیجانات شدند

اسکندری بیان کرد: ما مطالبه گر هستیم و از مشکلات بی‌خبر نیستیم،  ما خون ایرانی در رگ‌هایمان می‌جوشد و از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آییم، این را هم می‌بینیم که بسیاری از کشورهای منطقه آرزوی امنیت کشور ما را دارند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در فوت خانم امینی داغدار هستیم و خودمان را جای خانواده ایشان می‌گذاریم اما باید فرصت را به ارگان‌ها و نهادهای ذیربط بدهیم تا پاسخ بدهند و اعتماد کنیم به مسؤولان متذکر شد: یادمان باشد مسؤول و مدیر همه از ما هستند، اگر اعتراض یا مشکلی است، دولت باید بستری را فراهم کند برای اعلام نظرات و اعتراضات تا دشمن وارد نشود و از آب گل‌آلود ماهی نگیرد. 

این نویسنده همدانی در ادامه یادآور شد: برخی هنرمندان در این روزها دچار هیجانات شدند ولی باید بدانند اگر این جمهوری اسلامی نبود و یا اگر رهبر فرزانه انقلاب را نداشتیم چه بر سر ما می‌آمد، ما باید سوریه را پیش چشم خود داشته باشیم، پس باید عبرت بگیریم.

اسکندری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: پشت این اغتشاشات دشمن دنبال بهره‌برداری از شرایط به نفع خود است، نباید فراموش کنیم اگر امنیت فعلی از ما گرفته شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

انتهای پیام/89033/ ت 11/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول