اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیش‌بینی برداشت هزار و 500 تن پسته از باغ‌های اردستان

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: ۳ هزار هکتار باغ پسته، نیمی بارور و نیمی غیربارور، در این شهرستان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر ماه سال جاری هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته از این باغ‌ها برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت هزار و 500 تن پسته از باغ‌های اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردستان، اسحاق شفیعی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار داشت: ۳ هزار هکتار باغ پسته، نیمی بارور و نیمی غیربارور، در این شهرستان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر ماه سال جاری هزار و ۵۰۰ تن محصول پسته از این باغ‌ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از پسته اردستان به خارج از استان و کشور صادر می‌شود، افزود: سالانه ۴۰ هکتار به باغ‌های پسته شهرستان اردستان افزوده می‌شود و از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه هر سال ۲۰۰ نفر به برداشت پسته اشتغال دارند.

 شفیعی با بیان اینکه اقلیم گرم و خشک منطقه و خشکسالی کاشت درختان کم آب را در شهرستان اردستان اجتناب ناپذیر کرده است، گفت: در ۸۰ درصد از باغ‌های پسته این شهرستان سامانه‌های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری اجرا شده است.

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه ۸۰ درصد از محصول پسته اردستان فرآوری و درجه‌بندی می‌شود، بیان کرد: کمبود کارگاه‌های فرآوری و سوداگری دلالان از مشکلات پسته‌کاران این شهرستان است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول