اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده مجلس: آشوب‌های اخیر موجب درشت‌گویی آمریکایی‌ها شده است/ دستگیری برخی مأمورین سفارت‌خانه‌ها در بین آشوبگران

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به هماهنگی و مدیریت آشوب‌ها توسط عوامل بیرونی با توجه به دستگیری تعدادی از مامورین برخی سفارت‌خانه‌های خارجی در میان آشوبگران، گفت: ایجاد آشوب‌ها در کشور طی روزهای اخیر موجب درشت‌گویی آمریکایی‌ها و تلاش آنان برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شده است.

نماینده مجلس: آشوب‌های اخیر موجب درشت‌گویی آمریکایی‌ها شده است/ دستگیری برخی مأمورین سفارت‌خانه‌ها در بین آشوبگران

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بعد از اغتشاشاتی که در سال ۸۸ و فتنه رقم خورد و دشمنان را دچار توهم کرد، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران اعمال شد که امروز با گذشت چندین سال هنوز دودش به چشم تک تک مردم می‌رود، این در حالی است که در سال ۹۸ هم به دلیل بی‌تدبیری صورت گرفته و حوادثی که روی داد شاهد بودیم حجم عظیمی از تحریم‌ها از راه رسید و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: مردم اعتراض دارند، اعتراض یک حق طبیعی است، اما باید در بستر خود بیان شود که لازم است ساز و کاری از سوی دولت برای  آن اندیشیده شود که مردم بدانند چگونه و کجا اعتراضات خود را بیان کنند که اخیرا رئیس جمهور قول دادند به این مسئله ورودکرده و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناآرامی‌‌های اخیر گفت: دشمنان، بدخواهان، عوامل و گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات‌ها، کومله و تجزیه‌طلب که تصور می‌کردند می‌توانند به کشور ضربه بزنند، با آموزش افراد وابسته به خود و بهره‌گیری از تحریک احساسات برخی از افراد طی روزهای گذشته ناآرامی‌هایی را به بهانه اعتراض به وجود اوردند، این در حالی است که کسی که معترض است پلیس را به آتش نمی‌زند و به اموال عمومی آسیب وارد نمی‌کند، اما شاهد بودیم در آشوب‌های اخیر نه‌تنها به جان پلیس و سرباز رحم نکردند، بلکه آمبولانس‌ها را به نیز به آتش کشیدند، این اقدام در تمام کشورها محکوم است.

سلیمی اظهار کرد: کسانی که به اسم اعتراض به خیابان‌ها ریختند آموزش‌های لازم برای ایجاد آشوب را از دشمنان فرا گرفته بودند و دشمنان تصور می‌‌کردند می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای خود کلاهی ببافند، اما غافل از آنکه هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند.

وی ادامه داد: در برخی از سفارت‌خانه‌های خارجی مامورین دست به آشوب زدند و تعدادی از آنها در سفارت‌خانه‌ها در بین آشوبگران دستگیر شدند که این مسئله نشان می‌دهد هماهنگی و مدیریت این آشوب‌ها توسط برخی بیرونی‌ها وجود داشته و کاملا با برنامه بوده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد این آشوب‌ها در کشور طی روزهای اخیر موجب درشت‌گویی آمریکایی‌ها و تلاش آنان برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شده است.

سلیمی بیان کرد: در حوادث پیش آمده برخی رسانه‌ها و برخی مسوولان کوتاهی کردند در حالی که باید سریع مدیریت را در درست گرفته و افکار عمومی را تبیین می‌کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان از ایجاد این ناآرامی‌ها تجزیه ایران است، اظهار کرد: یکی از اهدافی که دشمنان مدت‌ها است به دنبال آن هستند، تجزیه ایران و تقسیم آن به پنج و هشت تکه است که این توطئه را به خوبی می‌شود در رفتار و فرصت‌طلبی‌های آنان درک کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود و با هوشیاری به ابعاد مختلف مسئله نگریست، ادامه داد: دشمنان کیان ایران اسلامی را هدف گرفته‌اند و برای اصل ایران برنامه دارند، آنها می‌خواهند ایران بزرگ و مقتدری نباشد تا بتوانند راحت‌تر به اهداف خود برسند.

سلیمی گفت: باید مراقب بود، هرگونه کوتاهی در انجام وظایف عواقب جبران ناپذیری دارد، مسوولان باید به خواسته‌های جوانان و نوجوانان و مردم توجه کرده و در صورت کوتاهی و قصور از آنان عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول