اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

عاشقانه‌های مدافعان حرم به چاپ سوم رسید/ شهید همدانی: بدهکار انقلاب باش نه طلبکار

چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها»؛ برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم که به کوشش پژمان عرب گردآوری و تدوین شده، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

عاشقانه‌های مدافعان حرم به چاپ سوم رسید/ شهید همدانی: بدهکار انقلاب باش نه طلبکار

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها»؛ برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم که به کوشش پژمان عرب گردآوری و تدوین شده، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» برش‌هایی کوتاه و گزیده از وصیت‌نامه‌های تعدادی از شهدای مدافع حرم خطاب به همسران و فرزندانشان است.

در مقدمه این کتاب درباره علت نگارش آن اینطور می‌خوانیم: «این وصیت‌نامه‌ها عموماً در فضای مجازی در دسترس قرار دارند اما تا به حال در قالب کتابی مستقل و به صورت موضوعی به این وصایا که علاوه بر نمایاندن ابعاد عاطفی و روابط خانوادگی شهدای مدافع حرم می‌تواند شروع فصلی نو برای توجه به موضوعات و سوژه‌های زمین‌مانده انقلاب باشد، پرداخته نشده است.»

در بخشی دیگر از این مقدمه چنین آمده است: «در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدها سوژه و موضوع مواجهیم که در طول این چهل سال، برای بعضی از آن‌ها به‌صورت مستقل، حتی یک محصول خوب هم تولید نشده است. ما با تولید و بازآوری آثاری مانند «عاشقانه‌ها» می‌کوشیم از سویی چنین کاستی‌هایی را در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کمتر کنیم و از سوی دیگر، با ایده‌دهی و برجسته‌کردن حوزه‌های مغفول‌مانده و روایت‌نشده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خون تازه‌ای به جریان تاریخ‌نگاری این جبهه انقلاب تزریق کنیم.»

هم‌سنگر و همراه

شهید حسین همدانی در نامه‌ای به همسرش از او به عنوان هم‌سنگر و همراه خود نام برده و می‌نویسد: «تشکر دارم از همسر عزیزم که هم‌سنگر و هم‌راه خوبی بودند؛ خداوند ان‌شاءالله این عمل شما را ذخیره آخرت قرار دهد. و اما سفارش می‌کنم مثل گذشته بدهکار به انقلاب و نظام باشی، نه طلبکار. قانع باش در مقابل کمبودها یا کم‌مهری‌ها، صبر داشته باش و مراقب باش فضاسازان تو را ناسپاس نکنند. عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادت‌مندی دنیا و آخرت را دارد.»

دوستت دارم زندگی‌ام

شهید هادی جعفری، از شهدای مدافع حرم آمل نیز خطاب به همسرش اینطور می‌نویسد: «همسر عزیزم فاطمه جان، زبان کوچک و گنه کار من از وصف تو ناتوان، از بیان خوبی‌های بی‌کرانت عاجز و از گفتن مهربانی‌هایت قاصر است که بتواند تشکربی‌مقدار کند. حلال کن شوهر بی‌مقدارت را.

فاطمه عزیزم، دوستت دارم، داشتم و خواهم داشت. چیزی که شاید هیچ وقت درک نکنی؛ چون رفتارم با گلی مثل تو خوب نبود. از تو راضی هستم و امیدوارم در قیامت هم اگر دوست داشتی، هم‌نشینت باشم. غصه نخور و به زندگی‌ات ادامه بده. از طرف من خودمختاری که هرطور دوست داری زندگی کنی. دوستت دارم زندگی‌ام...»

 براساس این گزارش، چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت 22هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» صورت گرفته است و علاقمندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق سایت و صفحات مجازی ناشر raheyarpub.ir اقدام کنند.

لازم به ذکر است دفتر اول این مجموعه هم شامل برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیشتر توسط این ناشر منتشر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول