اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران: شهید کردن محافظان نظام اعتراض نیست/مقابل جریان برانداز می‌ایستیم

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان تاکید کرد:متأسفانه شاهد اتفاقات آشوبگرانه بودیم؛ یعنی اینکه آمبولانس‌ها را آتش بزنند، نیروی انتظامی و بسیجی ما را به شهادت برسانند، این اصلاً اعتراض نیست، بلکه چیز دیگری بوده و برنامه مشخصی است.

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران: شهید کردن محافظان نظام اعتراض نیست/مقابل جریان برانداز می‌ایستیم

سیدعلی ریاض، دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به  این پرسش که «به عنوان یک جراح دندانپزشک و فعال سیاسی نظرتان درباره بروز اغتشاشات اخیر و آسیب‌هایی که به اموال دولتی و غیر دولتی و مردم وارد شده است چیست؟»، اظهار داشت: اتفاقاتی که در کشور افتاد و این مسائلی که اخیراً به وجود آمده از دید خودم به عنوان یک شخصیت پزشکی  و دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان این است که همه می‌دانیم که موضوع فوت خانم مهسا امینی  یک بهانه‌ای بود و پشت‌سر آن یک فتنه بزرگ طراحی شده بود و همه شاهدیم که چطور تمام رسانه‌های معاند آل سعود و رسانه‌های منافقین با چه حجمی وارد این قصه شدند.

وی افزود: اگر این موضوع را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم اعتراض حق هر کسی است و همه می‌توانند اعتراض کنند و با آن کسی مخالف نیست و تاکنون نیز این طور بوده؛ اما این اغتشاش و آشوبگری و یک حرکت براندازی بود؛ همه این موضوع را متوجه شدیم.امت محمدی نیز اخیراً در یک راهپیمایی که در آن حتی جامعه پزشکی نیز مشارکت داشت موضع خود را اعلام کردند.

دشمنان ما احمق هستند و نمی‌توانند تحلیل درستی از مردم شریف ایران داشته باشند

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان افزود: الحمدالله دشمنان ما احمق هستند و نمی‌توانند تحلیل درستی از مردم شریف ایران داشته باشند. این حرکت‌ها وحدت امت محمد (ص) را راسخ‌تر می‌کند. اینها قدرت این مردم شریف را چند بار می‌خواهند آزمایش کنند؟ البته بنده می‌دانم که در طول تاریخ نظام ما، چندین بار این فتنه‌گری‌ها اتفاق افتاده است اما این مرتبه به بهانه دیگری صورت گرفت و این نیز بهانه‌ای بود.

ریاض ادامه داد:متأسفانه شاهد اتفاقات آشوبگرانه بودیم؛ یعنی اینکه آمبولانس‌ها را آتش بزنند، این اعتراض نیست یا اینکه بانک‌ها را خراب کنند اعتراض نیست؛ اینکه محافظان نظام را شهید کنند، نیروی انتظامی و بسیجی ما را به شهادت برسانند اصلاً اعتراض نیست، بلکه چیز دیگری است و این برنامه مشخصی است.

وی یادآور شد:‌عده‌ای ممکن است اعتراض داشته باشند اما کسانی که بر این موج سوار شدند افراد آشوبگری بودند که از اعتراض جوانان سواستفاده کردند. به هر حال به نظرم در راستای چنین اتفاقاتی باید مسیری برای خاموش کردن و پیشگیری از این اتفاقات در حاکمیت و حکومت طراحی کنیم.

در امر و روش ارشادی و شکل ارشاد بازنگری کنیم

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان گفت:‌ مثلاً اول بنشینیم و در امر و روش ارشادی و شکل ارشاد بازنگری کنیم. ما قائل به این هستیم که در نظام اسلامی حجاب یک امر واجب است و هیچ‌گونه تعارفی نداریم و دوم اینکه نیروی انتظامی حافظ مملکت اسلامی است.

ریاض ابراز کرد:‌فرض کنید اگر حادثه و اتفاقی که هنوز نتیجه آن کامل بیرون نیامده و هیچ ضرب و شتمی نبود و پرونده پزشکی فرد  نیز پخش شده و دیده شد اما باز در خصوص پرونده پزشکی، پزشکی قانونی فصل‌الخطاب است و نظر می‌دهد. 

وی افزود: اگر خدای ناکرده خطایی وجود داشته باشد یا توسط شخصی صورت گرفته به آن رسیدگی می‌شود و رئیس جمهور نیز همین حرف را زد اما اصل موضوع این است که نیروی انتظامی ما فداکار است و در همه برهه‌ها پای نظام بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: همچنین مسئله حجاب نیز یک امر اسلامی است و کشورمان نیز یک کشور اسلامی و قانون اسلامی است و به آن رأی دادیم. براساس قوانین مدون مدنی نیز باید به آن احترام بگذاریم. حالا اینکه در روش اجرا باید بازنگری یا یک شکل دیگری رسیدگی شود و اعتراضاتی وجود دارد اشکالی ندارد و قابل بررسی است.

در مقابل جریان برانداز می‌ایستیم

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان گفت:‌اما اینکه این تبدیل به یک جریان برانداز شود به هیچ‌وجه نه اینکه مقبول نیست بلکه ما در مقابل جریان برانداز می‌ایستیم و جامعه پزشکی و امت محمدی  با راهپیمایی اخیر خود این را ثابت کرد؛ همچنین مخصوصاً جامعه پزشکی که در همه عرصه‌های این نظام پای کار بوده است؛ مانند دفاع مقدس و در دفاع از سلامت و دوران کرونا که شهید داد‌ه‌ایم.

ریاض اظهار داشت: جامعه پزشکی پیشتاز بوده در حقیقت ضمن محکوم کردن این اتفاقات از طرف انجمن و تشکل اسلامی پزشکان ایران، دوستان ما نیز در شورای مرکزی قائل به همین محکومیت هستند.

وی متذکر شد:‌قطعاً  به افرادی که هنوز متوجه نشده‌اند هشدار می‌دهیم که نظام اسلامی ما مقتدرانه پابرجا است و کسانی که اعتراض دارند به نظر می‌آید که باید حتماً اعتراض خود را از مجاری قانونی به صورت راحت و آسوده پیگیری کنند و نیازی به چنین آشوبگری خیابانی نیست.

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان اضافه کرد: البته باز هم می‌گویم در مسیر فرهنگ‌سازی حجاب دستگاه‌هایی خیلی ضعیف عمل کردند. دستگاه‌های مرتبط خیلی موفق نبودند و باید از آنها گلایه‌مند بود و باید موضوع بررسی شود که چرا دستگاه‌های مرتبط خیلی در این خصوص موفق نبوده‌اند؟

چرا در مدارس ما از پایه و زیرساخت بحث حجاب در کتب‌های درسی بحث نمی‌شود

ریاض گفت: از نظر فرهنگی و فرهنگ‌سازی حجاب خیلی توفیق نداشتیم. چرا در مدارس ما از پایه و زیرساخت بحث حجاب در کتب‌های درسی بحث نمی‌شود؟؛ چرا در کتاب‌ها و رمانها مطالبی پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله حجاب باید جدی‌تر ولی با یک فرهنگ‌سازی مناسب و صحیح و جاذب بیان شود؛ یعنی جذب‌کننده بوده و از نظر مکتب و مذهب و هم از نظر عرف روز باید این مسیر را تنظیم کنیم.

در دولت قبل متأسفانه در آموزش و پرورش فرهنگ 2030 را الگو کرده بودند

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان یادآور شد:‌ما شاهد این بودیم که در دولت قبل متأسفانه در آموزش و پرورش فرهنگ 2030 را داشتند الگو می‌کردند؛ یعنی قضیه از حجاب گذشته بود، اما هیچکدام از این مسائل بعد از اینکه رسیدگی نمی‌شود و به سبب به وجود آمدن این حوادث بعداً می‌بینیم که کدام دستگاه‌ها فرهنگسازی نکرده و خیلی کار نکردند و یا خیلی‌ها برعکس کار کردند اما باز هم رسیدگی به جایی ختم نشده و کسی مواخذه نمی‌شود.

ریاض ادامه داد:‌ امیدوارم این دفعه به صورت خیلی جدی‌تر نسبت به این مسائل رسیدگی شود و رئیس جمهور نیز پای کار است و با این همه خدمات و زحمات، شاهد آن بودیم که اربعین آقا امام حسین با آن همه عظمتش را تحت شعاع قرار دادند و قصد داشتند  سخنرانی موفق و مقتدرانه رئیس جمهور را تحت شعاع قرار دهند.

و ی تصریح کرد:خیلی از این اتفاقات در نهایت یک فضای آشوبگری و مداخله‌گری چند حزب و جریان منافق در این خصوص بود. البته ثابت شد نظام ما، نیروی نظامی ما به خصوص سپاه مقتدر ما  اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقاتی در کشور ما رخ دهد و رسانه‌های معاند بحث‌های تجزیه را مطرح می کنند که قطعاً به آن نخواهد رسید.

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان گفت: 8 سال دفاع مقدس نشان داد که یک وجب خاک خود را نمی‌دهیم و در طول تاریخ کشورمان هیچ وقت تهاجم نکرده‌‌ایم. الان نیز همین قضیه را طی خواهیم کرد.

ریاض یادآور شد: در نهایت انجمن اسلامی پزشکان نیز در مسیر اهداف و در راستای وظایف خود و زیر سایه مقام ولایت و رهبری اهداف خود را طی می‌کند و چنین اتفاقاتی را قطعاً نمی‌پذیرد و محکوم می‌کند و همیشه نسبت به این اتفاقات خواستار این هستیم که بحث اعتراض از اغتشاش جدا شود و چنین موضوعاتی دیگر تکرار نخواهد شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول