اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رونق گردشگری با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی پیگیری می‌شود/توسعه گردشگری دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر

استاندار مازندران، گفت: طرح توسعه گردشگری در استان با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی پیگیری می‌شود.

رونق گردشگری با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی پیگیری می‌شود/توسعه گردشگری دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، سیدمحمود حسینی‌پور امشب در برنامه روز جهانی و هفته گردشگری مازندران، اظهار کرد: عدم توسعه گردشگری در استان به این دلیل است که زبان گردشگری را به خوبی یاد نگرفتیم در حال حاضر نیاز به آموزش در این زمینه داریم، امروز اگر دنیا در تحول نظام گردشگری از این موضوع به عنوان یکی از مولفه درآمد کشورها و تامین بودجه استفاده می‌کند به این دلیل است که گفتمان گردشگری گفتمان غالب است.

وی گفت: در استان بیشتر از توجه به گردشگری نیاز به توجه به گفتمان گردشگری داریم، در این ارتباط مولفه‌های مطرح است ولی نیازمندی‌های امروز ما ایجاد امید بر اساس توانمندی‌های موجود است.

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: نخستین مرحله مدیریت پندار است، یعنی اینکه در ادبیات استان موضوع گردشگری را یکی از مولفه‌های قالب در استان تبدیل کنیم، مدیریت پندار نیاز به همراهی همه جانبه افراد اثرگذار در جامعه دارد.

وی با اشاره به موفقیت ترکیه در حوزه گردشگری،گفت: در بررسی انجام شده مشخص شده که مدیریت پندار بخش خصوصی دولت را با توسعه گردشگری همراه کرده است، مدیران و استانداران گذشته بر اساس بررسی انجام شده اقدامات خوبی انجام شده هر کدام از مدیران قبلی تلاش کردند که در این زمینه اقدام مناسبی انجام دهند و خلا اصلی نبود گفتمان پندار که زمینه توسعه گردشگری را همراه کند؛ بحث بعدی گفتمان افراد است،مازندران شاخص‌های بی‌نظیر برای توسعه گردشگری دارد برای دست‌یابی به نقطه مطلوب نیاز داریم که در باور جامعه بگنجد که یکی از مولفه‌های توسعه این استان گردشگری است.

حسینی‌پور ادامه داد: اولویت دوم ما در استان بعد از کشاورزی توسعه صنعت گردشگری است؛ این توسعه بر اساس ساز و کار علمی در دستور کار است.

وی یادآور شد: بعد از فعالیت دولت سیزدهم، ۱۴ سفیر در جریان توانمندی‌های استان قرار گرفتند، موضوع کشاورزی را هم تحت عنوان گردشگری کشاورزی به این سفرها معرفی کردیم، وقتی یکی از قابلیت‌های گلخانه دشت ناز را به این سفرها معرفی کردیم از این قابلیت بسیار خرسند شده و خواستار همکاری در این زمینه شدند.

استاندار مازندران ادامه داد: دولت بستر را برای توسعه کشاورزی آماده کرده و از این به بعد بخش خصوصی باید ورود کند، همایش سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری را در استان مازندران برنامه‌ریزی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: مرزهای جغرافیایی به دلیل توسعه دیجیتال از بین رفته است،سیاست قطعی ما رشد و توسعه گردشگری است از سرمایه گذاران در این امر حمایت می‌کنیم.

حسینی‌پور یادآور شد: در حوزه گردشگری فردی را به‌کارگیری کردیم که نقش اثرگذاری در توسعه این بخش فعالیت داشته و خودش فرد فعال در حوزه جذب گردشگر بوده است، به دنبال توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی هستیم.

وی با اعلام اینکه به دنبال توسعه گردشگری دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر هستیم، گفت: رئیس جمهور در سفر به کشورهای حاشیه دریایی خزر این موضوع را در دستور کار خویش قرار داده است.

استاندار مازندران، یادآور شد: در استان پروژه‌های قابل اعتنا در حوزه گردشگری است که این پروژه‌ها در گذشته شروع شده و در دست بهره‌برداری قرار دارد؛ مازندران قابلیت‌های متعدد برای توسعه گردشگری مثل جنگل‌های هیرکانی را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: خارج از حوزه جنگل و دریا مناطق ییلاقی مناسبی در استان وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است، این قابلیت‌ها هنوز به خوبی معرفی نشده است که با گفتمان مناسب و تعامل این حوزه باید به تعالی برسد.

گردشگری در مازندران باید علمی شود

فعال حوزه گردشگری در مازندران گفت: گردشگری در استان زمانی به بالندگی می‌رسد که به صورت علمی مدیریت شود.

سجاد شالیکاری با اعلام اینکه برای توسعه گردشگری باید جامعه همراه شود،گفت: در حال حاضر باید به توسعه گردشگری فکر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در توسعه گردشگری نیاز به مدل مناسب داریم، در استان نمونه خاصی در این حوزه وجود ندارد.

این فعال گردشگری خاطر نشان کرد: برای توسعه گردشگری نیاز به مسیر جنگلی پیمایش مناسب داریم و نیاز است در این زمینه استاندارد سازی انجام شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها اقتصاد پیمایش جنگلی دارند، ما از مسافر چیزی تخریب استان نداریم در مسیر توسعه گردشگری نیاز به برنامه‌ریزی مناسبی نداریم، مدیرکل گردشگری به تنهایی امکان توسعه گردشگری ندارد، باید از ظرفیت‌های مناسبی باید استفاده شود.

شالیکار یادآور شد: در استان شناخت مناسبی از ظرفیت‌ها وجود ندارد، استان ما بر خلاف آن چیزی که تصور می‌کنیم شناخت کافی وجود ندارد این استان به کشورهای خارجی به خوبی معرفی نشده است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که ظرفیت‌های گردشگری استان را به خوبی معرفی کنیم، دولتی‌ها خادم ملت هستند اما منتظر هستند که فعالان بخش خصوصی به آنها مراجعه کنند اما این رویه در حال حاضر تغییر کرده است، مسؤول استانی اگر علاقمند به توسعه است باید رویه را تغییر دهند و به سراغ افراد فعال بروند.

وی اضافه کرد: در بحث توسعه گردشگری کسی که نیاز به آموزش دارد استاندار است، اگر استاندار آموزش لازم نبیند نمی‌تواند برای توسعه اقدام مناسب در سیاست‌گذاری‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول