اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از اجرای طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در مدارس این استان خبر داد.

طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در مدارس کرمانشاه اجرا می‌شود

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرمانشاه، اظهار کرد: طی سه سال گذشته به نوعی آموزش دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری بود.

وی تصریح کرد: آموزش امسال به صورت ۱۰۰درصد حضوری است، از سه ماه پیش در قالب پروژه مهر تلاش شد فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و هرگونه برنامه مورد نیاز را برای حضوری شدن فرایند تعلیم تربیت برنامه‌ریزی شود و الان تمامی مدارس استان دایر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: با تأکید بر بحث کیفیت بخشی به بحث آموزش و پرورش، افزود: یکی از برنامه‌ها که برای ارتقای بحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در حال حاضر در دستور کار داریم «طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان» در تمامی مدارس استان در مهرماه است.

وی افزود: قطعا سه سال که آموزش غیرحضوری، سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده که در این راستا در تابستان طرح تثبیت و تعمیق یادگیری اجرا شد و با شرکت دانش‌آموزان ضعیف در این طرح دروس دوباره یادآوری شد.

محمدی گفت: حال هم در همین روزهای آغازین مدارس از همکاران خواسته‌ایم یک بررسی کیفی از وضعیت تحصیلی و دانش‌آموزان به عمل آورده تا ببینند دانش‌آموزان در چه سطحی قرار دارند و هنوز آموزشی از دروس جدید برای دانش‌آموزان نداشته باشند و دروس سال‌ها گذشته را یادآوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلم در راستای تشخیص و شناسایی ضعف دانش‌آموز و با هدف ارتقای کیفیت آموزش، آزمونی را برگزار می‌کند و براساس نتیجه این آزمون تشخیصی دروس را یادآوری می‌کند چون دروس سال‌های گذشته مقدمه دروس جدید است.

محمدی تصریح کرد: این طرح ارزشیابی آغازین دانش‌آموزان در حال حاضر در مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی در حال برگزاری است و تلاش می‌شود دانش‌آموز مطالب پیش‌نیاز دروس جدید را در یاد بگیرند.

وی با تأکید بر همکاری اولیا دانش‌آموزان با اولیا مدرسه، گفت: اولیا دانش‌آموزان در بحث مسائل تربیتی و آموزشی با اولیای مدرسه همکاری لازم را داشته باشند، چون این همراهی و همکاری منجر به پیشرفت دانش‌آموز خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول