اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه‌ها نسخه پیشرفت و توسعه استان را تدوین کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از دانشگاه ها خواست تا نسخه پیشرفت و توسعه استان را تدوین کنند.

دانشگاه‌ها نسخه پیشرفت و توسعه استان را تدوین کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با مدیران دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر حمایت از حوزه فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه محل حریت، آزادگی و شرافت بوده و در همین راستا اهمیت ویژه‌ای برای دانشگاه‌ها قائل هستم.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید نسخه پیشرفت و توسعه استان را تدوین کنند، افزود: نباید نگاه مردم به دانشگاه ها همانند نگاه به دستگاه‌های اجرایی باشد، چرا که سطح دانشگاه فراتر از سطح دستگاه‌های اجرایی است.
نیکزاد با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل درخصوص ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل، تصریح کرد: رایزنی‌های لازم در این خصوص با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول مساعد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اردبیل در خصوص اختصاص اعتبارات لازم برای کمک به ساخت خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: در خصوص ایجاد شهرک دانشگاهی برای کارکنان دانشگاه‌های استان نیز حمایت کرده و آماده رایزنی با وزرای مربوطه هستم.
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی توجه به موضوع خانواده در کشور را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها می توانند پیشنهادات خود را در خصوص اثربخشی دانشگاه مربوطه در حوزه علم در برنامه هفتم ارائه کنند.
اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: ستاد توسعه استانی با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل شده و کارگروه‌های مربوطه نیز در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به حمایت‌های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: استان اردبیل نیازمند ایجاد موسسه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و رباتیک است که در صورت تحقق این امر، علاوه بر شناساندن استان در حوزه علم و فناوری، شاهد اشتغالزایی مناسبی نیز در این حوزه خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به لحاظ شدن مالیات پلکانی برای حق التدریس‌ها و مشکلات تامین مسکن دانشگاهیان، از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا حمایت‌های لازم را جهت رفع این مشکلات انجام دهد.
چمنی خواستار حمایت‌های لازم مجلس و دولت برای اختصاص اعتبارات لازم به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه شد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با حدود ۱۲ هزار نفر دانشجو، ۴۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۴۰۰ کارمند نیازمند ترمیم بودجه در سال آتی است.
عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه مدیران باید آینده نگر باشند تا دچار مشکل نشوند، افزود: امروز توقع از دانشگاه‌ها بالا است؛ چرا که اساتید الگوی فرهنگی و اجتماعی ما در جامعه هستند.
گفتنی است در ادامه مدیران دانشگاه‌های استان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول