اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تابع: مدیریت خسروی وفا مثال زدنی بود/ تصمیمی برای حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ندارم

دبیر کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا به این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک نگرفته ام.

تابع: مدیریت خسروی وفا مثال زدنی بود/ تصمیمی برای حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ندارم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجمع آتی ما، انتخاباتی است و تاریخ آن با توجه به مصوبه مجمع عمومی، ۲۲ آذرماه خواهد بود. مراحل ارسال دعوت‌نامه‌ها و ثبت‌نام نامزدها از تاریخ مشخص اعلام و انجام خواهد شد که با توجه به اساس‌نامه، ۴۵ روز زودتر از انتخابات ما ارسال دعوت‌نامه را خواهیم داشت. آئین‌نامه‌ای برای بحث انتخابات در هیات اجرایی تدوین شده و در جلسه هفته آتی به تصویب می‌رسد تا اجرائیات انتخابات مصوب شود.

وی افزود: از اوایل آبان‌ماه بحث اجرایی انتخابات صورت خواهد گرفت. در آئین‌نامه تدوین شده طبق دستورجلسه هیات اجرایی، گروه ۴نفره‌ای برای تدوین آئین‌نامه انتخاباتی تعیین شده و این کار صورت گرفته که منتظر نقطه‌نظرات همکاران هستیم و سپس تاریخ‌های دقیق را اعلام می‌کنیم. در اساس‌نامه اجباری برای حضور نماینده از شورای پارالمپیک آسیا یا هر نهادی در مجمع نداریم.

تابع در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک حضور خواهید داشت یا خیر؟ گفت:  در حال حاضر هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست کمیته ملی پارالمپیک ندارم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره اینکه انتخابات کمیته ملی پارالمپیک همانند کمیته ملی المپیک حساسیت  خواهد بود عنوان کرد: قاعدتاً هر چیزی را حساس کنیم، تنش خواهد داشت اما بعید می‌دانم این انتخابات حاشیه یا تنشی داشته باشد و همه‌چیز طبق برنامه و آئین‌نامه پیش خواهد رفت؛ البته هر انتخاباتی رقابت و حساسیت برای نامزدها خواهد داشت. من هم الان می‌شنوم که سیدمحمد پولادگر شانس اصلی ریاست کمیته است، اطلاعی ندارم.

تابع همچنین درباره اعضای حاضر در مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: اساس‌نامه ما با کمیته ملی المپیک تفاوتی دارد؛ این که انتخاب برخی از افراد به هیات اجرایی منوط شده و نیازی به تشکیل کمیسیون داوران، مربیان یا ورزشکاران نیست. طبق بند اساس‌نامه پیش می‌رویم. اعضای ایرانی مجامع بین‌المللی، ۵ نفر از خبرگان ورزشی با انتخاب هیات اجرایی، نمایندگان رشته‌های ورزشی عضو در IPC، روسای فدراسیون‌های ورزشی، رئیس آکادمی و ... داخل اساس‌نامه بیان شده. مربی‌ها و داورها و ورزشکاران زن و مرد مدال‌آور هم در مجمع حق رای دارند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پایان در خصوص مدیریتی و حضور خسروی وفا در این کمیته خاطر نشان کرد: شیوه مدیریتی محمود خسروی‌وفا در ورزش مثال‌زدنی بوده و هست. این تغییر مدیریت احتمال بروز مشکلات را هم دارد و تغییر در هر سازمانی، ایده‌ها و تفکرات متفاوت مدیریتی را داشته باشد؛ چه کندی چه پیشرفت. بعید می‌دانم کسی بتواند مانند خسروی‌وفا این کمیته را مدیریت کند، او سابقه طولانی در ورزش معلولان داشته و کارشناس خبره‌ای هست.امیدواریم پارالمپیک این روند روبه‌جلو را هم‌چنان داشته باشد، او پارالمپیک را تنها نخواهد گذاشت.

تابع در خصوص برنامه استعداد یابی کمیته ملی پارالمپیک برای ورزشکاران جانبازان و معلولین بیان کرد: طرح استعدادیابی که برای معلولین برگزار می‌شود، متفاوت است. روز پارالمپیک بهانه‌ای است که خانواده‌ها به جشنی دعوت شوند تا رشته‌های ورزشی را ببینند و باخبر شوند. این آشنایی یعنی ورود با بحث استعدادشناسی از سوی خانواده. این گام اول ماست که البته در مدارس استثنایی رخ می‌دهد. در گام بعدی کارشناسی صورت گرفته و قاعده استعدادیابی به این مرحله ختم نمی‌شود‌. جشن مرحله ورود است و می‌شود از آن به استعداد رسید. باید به افراد فنی برسیم که به درد چه رشته‌ای می‌خورند.

وی در ادامه افزود: ما باید این علاقه را ایجاد کنیم که به نتیجه برسد. باید درنظر بگیریم دوومیدانی، والیبال یا هر رشته‌ای چگونه است و حمایت برای استعدادیابی صورت بگیرد. همه استان‌ها الان میز پاراوزنه‌برداری هست و داریم برای رشته‌های دیگر کار می‌کنیم. تجهیزات‌مان تولید ملی است و نزدیک به برندهای جهانی. این‌ها زمینه‌ساز حضور ورزشکاران و تشکیل تیم‌ها می‌شوند. شاید یکی از مدال‌آوران طلای ما در پارالمپیک شاید به مدال برنز و نقره پاراآسیایی برسند چون کلاس‌ها تغییر کرده و شاید کلاس‌های جدید باعث افزایش تعداد مدالی در سایر رشته‌ها شوند. روز پارالمپیک مبنایی برای آشنایی با ورزش است.

دبیر اجرایی درباره برنامه حضور نماینده شورای پارالمپیک آسیا گفت: ماجد راشد ضمن گروهی ۴ نفره به ایران می‌آید و ۲۳ مهرماه وارد ایران می‌شوند تا ۳ روز در ایران باشند. جاهایی برای بازدید وی درنظر گرفته شده و جلساتی با رئیس کمیته ملی پارالمپیک و وزیر ورزش و جوانان هم هست. پیش‌بینی شده از کمپ ملی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین هم درنظر گرفته شده‌است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول