اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سرطان کرمانشاه نیاز است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پروژه بیمارستان سرطان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که جهت اتمام این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سرطان کرمانشاه نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صادق کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در دیدار حجت‌الاسلام محمدی‌عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اعضای هیات رییسه دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۱۸ هزار پرسنل شاغل دارد که در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: پروژه بیمارستان سرطان از جمله پروژه‌های بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، جهت اتمام این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید و مردم استان و به ویژه غرب کشور از خدمات ارزشمند این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.

*فعالیت ۲۷ بیمارستان دولتی و غیر دولتی در کرمانشاه

پرویز صوفیوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز، ادامه داد: تعداد ۲۷ بیمارستان دولتی و غیر دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ بیمارستان استان از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در اکثر شهرستان‌های استان بیمارستان‌ وجود دارد و بیمارستان‌های شهرستان‌های ثلاث باباجانی و دالاهو ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: تعداد یک‌هزار و ۵۶۰ پزشک عمومی، ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

وی تصریح کرد: کمبود متخصص بیهوشی، از جمله مشکلاتی است که وجود دارد، همچنین با توجه به مسئله جوانی جمعیت و جدی گرفتن این مسئله با کمبود متخصص اطفال نیز مواجه هستیم و کمبود فضای فیزیکی از دیگر مشکلات حوزه درمان است.

*نظارت بر ۴۰۰ داروخانه در کرمانشاه

مجرب معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این دیدار، افزود: این معاونت در حال حاضر نظارت بر حدود ۴۰ شرکت پخش دارو و ۴۰۰ داروخانه در بخش خصوص و دولتی را در استان برعهده دارد.

وی اظهار کرد: تدارک ملزومات دارویی و همچنین تجهیزات بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و برنامه‌ریزی لازم جهت تامین داروهای مورد نیاز آن‌ها حتی در شرایط کمبود دارو از دیگر اقدامات انجام شده در این معاونت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین صدور مجوز برای کالاهای سلامت محور خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و آرایشی شرکت‌های مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به نظارت بر ۲۹۰ واحد تولیدی و کارگاهی و کارخانه‌ای، ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ شرکت در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان تحت پوشش و نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارند.

غلامی معاون دانشجویی فرهنگی  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز، گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگی ۲۹ کانون فرهنگی، ۲۹ انجمن علمی فعال و دو تشکل سیاسی بسیج و انجمن اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاه‌های اول کشور بوده است و در حوزه فرهنگی دانشجویی نیز جایگاه اول تا سوم کشور را کسب کرده و همواره مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول