اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدرس دانشگاه: دانشجویان شبهات خود را در محافل علمی به بحث بگذارند/ دشمن، دنبال سوء استفاده از محیط دانشگاه

مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی گفت: عده‌ای منافق تحت عنوان دانشجو وارد فضای دانشگاه می‌شوند و قصد ناآرام کردن فضا را دارند دانشجویان باید شبهات را در محافل علمی به بحث بگذارند.

مدرس دانشگاه: دانشجویان شبهات خود را در محافل علمی به بحث بگذارند/ دشمن، دنبال سوء استفاده از محیط دانشگاه

فتاح فتاحی، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل حقوقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص ناآرامی های ایجاد شده اخیر در فضای دانشجویی و دانشگاهی اظهار کرد: در فضای دانشجویی، نقش دانشجو باید منطبق بر منطق، اخلاق و آزادی باشد. اگر دانشجو و دانشگاهیان این سه عنصر را در کنار هم قرار دهند، فضای ناآرامی به دانشگاه کشیده نمی شود.

وی گفت: دشمنان ایران و انقلاب اسلامی، در دوره های مختلفی، همواره سهم ویژه ای برای دانشگاه، دانشجو و استاد دانشگاه در ایجاد ناآرامی‌ها قائل شدند. دیروز  هم با توجه به اینکه در برخی از دانشگاه‌ها اولین روز شروع کلاس های حضوری بود، دشمنان سعی در ایجاد فضای التهاب در محیط دانشگاهی داشتند.

مدرس دانشگاه بیان داشت: در روزهای اخیر معاندین انقلاب و جمهوری اسلامی در حال ایفای وظیفه خود در نقشه‌ای از پیش تعیین شده‌ بودند. فوت خانم مهسا امینی اسم رمزی بود که جامعه مستکبرین، معاندین و گروهک های ضد انقلاب به دست گرفتند و با آن در کشور آشوب به پا کردند. ان شاءالله به زودی نظام اسلامی به شکلی شفاف و قانونی علت فوت سرکار خانم امینی را روشن خواهد کرد.

فتاحی گفت: عدم سواد رسانه‌ای، جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در این فضا، شخصیت‌هایی نیز به عنوان سلبریتی، به خاطر اعتبار پیدا کردن در میان مردم، سهمی در اغتشاشات اخیر ایفا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در فضای اغتشاشات اخیری که در کشور ایجاد شده، از دانشجو و دانشگاهیان ما انتظار می رود که با حضور در کرسی ها، نشست ها و همایش های علمی این مسئله را مورد بررسی قرار دهند. در فضای دانشجویی لازم است تا سه عنصر منطق، اخلاق و آزادی در کنار هم باشند، در این‌صورت اعتراضات به کف خیابان کشیده نمی شود.

مدرس دانشگاه افزود: متاسفانه برخی از دانشجویان و سوءاستفاده کنندگان از فضای دانشجویی، دانشجویان را به حضور در ناآرامی و اغتشاشات تحریک کردند، زیرا دانشجوی ما همیشه نقش پیرو و پیشرونده در جامعه داشته‌ است.

فتاحی در خصوص حضور برخی از دانشجویان در فضای اغتشاشات بیان کرد: برخی از دانشجویان ما مانند سایر مردم، طبیعی است که تحت تاثیر فضای ایجاد شده، اقتضای سن و سال و عدم آگاهی و علم نسبت به این مسئله واکنش های تندی از خود بروز دهند، اما ما در عرصه پاسخگویی به شبهات از لحاظ تئوری و عملی مشکلی نداریم و وقتی دلایل متقن و منطقی به دانشجویی که به دنبال حقیقت است ارائه شود، ایشان حتما متقاعد خواهد شد.

وی افزود: برخی منافقین در لباس دانشجو در دانشگاه های ما نفوذ و از ابزار تحریم کلاس‌های درس و تحریک سایر دانشجویان برای ناآرام کردن فضا استفاده کردند. این افراد را  دیگر نمی‌توان با منطق و عقلانیت راهنمایی کرد و لازم است تا به مراجع قانونی معرفی شوند.

مدرس دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: اکثریت و قاطعیت دانشجوهای ما انسان هایی فرهیخته، اهل علم و بصیرت و اهل پذیرش حرف حق هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول