اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رونمایی از «سامانه ملی باروری» در آینده نزدیک

رئیس مرکز مدیریت آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و درمان از افتتاح و رونمایی از سامانه ملی باروری سالم در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: در این سامانه کل مسیر بارداری رصد می شود و اطلاعات و سوابق مراجعات را در اختیار بیماران و متخصصان مربوطه قرار می دهیم.

رونمایی از «سامانه ملی باروری» در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، امین بیگلری خانی رئیس مرکز مدیریت آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و درمان در رابطه با روند الکترونیکی شدن خدمات بهداشتی و درمانی در کشور با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو مصاحبه تلفنی کرد.

بیگلری خانی گفت: بحث الکترونیکی شدن خدمات بهداشتی و درمانی در ایران از سال 1360 و ابتدا هم از آزمایشگاه های تشخیص طبی و پزشکی آغاز شد.

وی افزود: اوایل دهه هفتاد بیمارستان های کشور مجهز به سامانه های بیمارستانی شدند و بعد هم پروژه هایی مانند نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شد و در حال حاضر در حال پیگیری به کار بستن هوش مصنوعی در فرآیندهای مربوط به حوزه سلامت هستیم.

رئیس مرکز مدیریت آمار و اطلاعات وزارت بهداشت و درمان اظهارکرد: رویکردهای اولیه برای استفاده از خدمات فناوری و اطلاعات در حوزه سلامت، بیشتر اقتصادی و مالی بود اما در طول زمان و به تدریج از این اطلاعات و هوش مصنوعی به منظور کمک به امر تشخیص و درمان، کشف ترکیبات جدید دارویی، حل مشکلات ناباروری و اصلاح زنجیره تأمین دارو و تجهیزات استفاده می شود.

بیگلری خانی گفت: وزارت بهداشت با توجه به این رویکرد جدید دانشگاه مجازی خود را به دانشگاه هوشمند تغییر نام داده و در تلاش است که از تسهیلات جدید هوش مصنوعی در حوزه سلامت استفاده کند تا خدمات پزشکی و بهداشتی باکیفیت تری به شهروندان ارائه دهد.

این مقام مسئول از افتتاح و رونمایی از سامانه ملی باروری سالم در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: در این سامانه کل مسیر بارداری رصد می شود و اطلاعات و سوابق مراجعات را در اختیار بیماران و صاحب نظران و متخصصان مربوطه قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات حوزه سلامت از طریق پنجره واحد دولت هوشمند در اختیار مردم قرار می گیرند افزود: ما به صورت هفتگی یک سرویس را به سرویس های خدماتی قبلی حوزه سلامت اضافه می کنیم.

بیگلری خانی با اشاره به تحقق 80 درصدی پرونده جامع الکترونیک سلامت اظهارکرد: ما در تلاشیم تا پایان سال از آن رونمایی کرده و در اختیار پزشکان و کادر سلامت و درمان و شهروندان قرار دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول