اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

برنامه کاهش آلایندگی دنیا چگونه در انگلیس بر باد می رود

روزنامه گاردین گزارش داد که از سال 2019 تاکنون بیش از 35 هزار پرواز خالی یا به اصطلاح پرواز شبح در این کشور انجام شده است.

برنامه کاهش آلایندگی دنیا چگونه در انگلیس بر باد می رود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، مقامات هواپیمایی انگلیس اعلام کردند که از سال 2019 بیش از 35 هزار پرواز خالی یا به اصطلاح پرواز شبح با مبدأ یا مقصد فرودگاه های این کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش در همین مدت 5 هزار پرواز کاملا خالی و بدون مسافر با مبدأ یا مقصد انگلیس به ثبت رسیده است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شرکت‌ها در شرایط عادی باید 80 درصد پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند و معمولا شرکت‌های هواپیمایی برای حفظ حق خود در انجام پروازها مجبور هستند حتی به صورت خالی هواپیماهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پرواز درآورند.

در دوران اوج شیوع ویروس کرونا البته این قانون تعلیق شد اما سپس شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا حداقل 50 درصد پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند.

ماه دسامبر سال گذشته کمیسیون اروپایی اعلام کرد که رقم 50 درصد کف تعیین شده برای انجام پروازهای انجام‌شده از سوی شرکت‌ها برای سال 2022 به 64 درصد افزایش می‌یابد.

آلتا وارینگتون، فعال محیط‌زیست می‌گوید این آمار جدید شوکه‌کننده در مورد انجام پروازهای شبح یا خالی یکی دیگر از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد نمی‌توان به صنعت هوانوردی برای عمل به تعهداتشان برای پایین آوردن آلایندگی و تغییرات آب و هوایی اعتماد کرد.

آنا هاگز، عضو یک کمپین مخالف صنعت هوانوردی در انگلیس نیز گفته؛ انجام ده‌ها هزار پرواز خالی یا تقریبا خالی در انگلیس در دوران اوج گرفتن بحران تغییرات آب و هوایی به حیف و میل کردن پول و ایجاد آلایندگی بی دلیل منجر شده است. درواقع این اقدام مسخره کردن تلاش‌های مردم برای پایین آوردن میزان آلایندگی‌ها است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول