اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

آغاز هفته پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی

دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک گفت: هدف برنامه های روز ملی پارالمپیک گسترش ورزش جانبازان و معلولین است.

آغاز هفته پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخار آفرینی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین شهریاری، دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک در نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص روز ملی پارالمپیک عنوان داشت: این دوره از مراسم، ۱۵امین دوره است. ابتکار برگزاری این جشن، با آغاز کار از سال ۱۳۸۲ با همت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بوده که در توسعه ورزش همگانی رخ داده. شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۷ یک روز را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم گنجاندند. در سال ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهوری فعدی این روز هم تایید شده و یک دستورالعمل کلی به تمام نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شده و به عنوان یک قانون است. ۲۷ سازمان و ۱۳ فدراسیون عضو ستاد برگزاری این مراسم هستند و تمام توجیهات هم صورت گرفته.

وی افزود: طی این سال‌ها سازمان‌ها با کمیته ملی پارالمپیک هماهنگی و تعامل داشته‌اند. خیلی از وزارت‌خانه‌ها پای کار آمده‌اند و استان‌ها هم در برگزاری جشن دخیل هستند. ۲ ستاد طراحی کرده‌ایم؛ یکی اصلی متشکل از سازمان‌ها و نهادها و دیگری فرعی که متشکل از کمیته‌های اجرایی است. NGOها را هم داریم. چند هدف داریم؛ ایجاد نشاط و شادابی، ارتقای توان‌مندی‌های افراد، خروج جامعه از انزوا، ایجاد خودباوری و امید، توسعه فکری و ایجاد باور ما می‌توانیم.

شهریاری در ادامه گفت: نیاز به پشتوانه‌سازی برای این ورزش قهرمانی هستیم و فعالیت‌های استعدادیابی را هم در این مراسمات گنجانده‌ایم. در این هفته پارالمپیک ۳۰ برنامه در کشور داریم و از ۱۸ مهرماه آغاز می‌شود. ۲۰ ایستگاه ورزش همگانی هم طراحی شده که بچه‌ها با آمادگی و تفریحی در آن شرکت کنند.

دبیر مراسم روز ملی پارالمپیک در خصوص استقبال از برنامه های روز ملی پارالمپیک تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ یک جشنواره به دنبال این برنامه در استان خراسان اجرا کردیم و به اعتراف ۱۷ استان، نفراتی که برای عرصه ورزش قهرمانی در رده‌های پایه و پائین اضافه شده‌اند، تماماً جدید بوده است. ما همین را می‌خواهیم و کار قهرمانی که فی‌البداهه نیست. باید این افراد روی‌شان ۷، ۸ سال کار شود که به سن قهرمانی ملی برسند. دوره اول کار با ۲۸۰۰ نفر شروع شده و در سال ۹۸ ما ۵۴۰۰۰ نفر در کل کشور داشتیم. در سایه این فعالیت جمعی استعدادیابی جمعی خواهیم داشت.

شهریاری در خصوص اینکه این استعداد یابی ها چقدر به قهرمانی ها کمک می کند بیان کرد: گام اول قهرمانی، استعدادیابی است که در کلاس‌های اولیه استانی شکل می‌گیرد. تجمیع این‌ها در روز ملی پارالمپیک است و اتفاقات مقدماتی هم دارد. باید این مسئله با حمایت‌ها گسترش پیدا کند تا به توسعه ورزش جانبازان و معلولین بیانجامد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول