اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دشمن به دنبال ایجاد چند قطبی در جامعه است

یک فعال اجتماعی در خراسان شمالی گفت: دشمن در زمینه اعمال نفوذ نظامی علیه ایران ناتوان است به همین منظور تلاش آن‌ها جهت ایجاد چند قطبی بین افراد جامعه و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر است.

دشمن به دنبال ایجاد چند قطبی در جامعه است

پوریا سرداریان، فعال اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به عجز و ناتوانی دشمن از اعمال نفوز نظامی علیه ایران، اظهار کرد: دشمن در زمینه اعمال نفوذ نظامی علیه ایران ناتوان شده و می‌خواهد از طریق ایجاد چند قطبی بین افراد جامعه و قراردادن آنها در مقابل یکدیگر به کشور ضربه بزند.

وی گفت: امروز در فضای دانشگاه و جامعه با یک موج سنگین از روایت جعلی و کذب مواجه هستیم که در حال تحریک احساسات مردم است تا مردم را در مقابل یکدیگر و در برابر حاکمیت قرار دهد.

این فعال اجتماعی با اشاره به وجود افراد مختلف در اغتشاشات، افزود: عموم افرادی که در این ایام اغتشاشات پای کار آمده‌اند افرادی هستند که یا تحریک احساسات شده‌اند و یا روایات جعلی و مخدوش از ماجراهای اتفاق افتاده شنیده‌اند.

سرداریان، دستاورد‌های بزرگ اخیر در کشور نظیر راه پیمایی عظیم اربعین، موفقیت دولت در زمینه مهار کرونا، اتفاقات مثبت در زمینه بین الملل و پیروزی های محور مقاومت را از جمله عواملی بیان کرد که باعث شده تا دشمن جهت کمرنگ کردن این اتفاقات دست به اقداماتی نظیر ایجاد اغتشاش در کشور بزند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل و مطالبات فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی اقدام مثبت و مناسب را انجام نداده اند، بیان کرد: ده‌ها نهاد فرهنگی متولی این امر بوده‌اند و باید کار تربیتی در حوزه فرهنگی و حجاب انجام دهند و پلیس حلقه آخر این مجموعه است که بنا بوده  پلیس  پاسدار مرز و حریم قانون باشد.

وی ادامه داد: رسالت کار پلیس مرزبانی از حقوق قانون است و این فضای سنگینی که علیه پلیس اتفاق افتاده باید تبیین شود.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه دشمن به دنبال چند قطبی کردن افراد در جامعه است، بیان داشت: دشمن می‌خواهد از ظرفیت قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر استفاده کند.

وی ادامه داد: دشمن اگر امروز شعار تجزیه طلبی را سر می‌دهد چون وجهه گروه‌های منافقین در بین مردم شناخته شده و خراب است و دشمن به دنبال این است که مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد.

سرداریان با اشاره به تلاش برخی سلبریتی‌ها برای دامن زدن و تشویق مردم به اغتشاشات، گفت: این سلبریتی‌ها قدرت تحلیل ندارند و به دلیل وابستگی‌هایی نظیر صدور روادید جهت حضور در کشورهای دیگر سعی در تشویق مردم به ایجاد و حضور در اغتشاشات دارند و مردم را به بازی می‌گیرند.

وی اظهار کرد: پشت پرده حمایت‌های سلبریتی‌ها، احقاق حقوق مردم نیست، بلکه وابستگی‌هایی است که برخی سلبریتی‌ها به بیگانگان دارند.

پوریا سرداریان به تاثیر اغتشاشات در ایجاد خشونت در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در ایام اغتشاشات دستگاه‌های امنیتی گزارشاتی از همراه داشتن ابزارهای خشونت طلبی نظیر قمه، تیغ و سرنگ‌های آلوده توسط برخی آشوبگران ارائه کردند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فضای اعتراضات بستری برای اعتراضات خشن ایجاد می‌کند، بیان داشت: اگر امنیت جامعه دچار لغزش شود و یا از بین برود این فقط به ضرر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و مردم متدین نیست و دود این نا امنی شامل حال خود مردم نیزمی‌شود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول