اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

23 هزار زنجانی برای کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند/طولانی شدن درخواست کارت ملی

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۹۷ درصد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان نسبت به این امر اقدام کرده و در مجموع ۲۳ هزار نفر از این جمعیت نیز برای درخواست کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند.

23 هزار زنجانی برای کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند/طولانی شدن درخواست کارت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی شفیعی، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در جلسه شورای ثبت احوال استان زنجان اظهار کرد: در سال ۹۴ با اقدامات انجام شده ۹۲ هزار و ۸۳۸ مورد درخواست کارت هوشمند ملی از واجدین شرایط اخذ شده بود که خوشبختانه این رقم در سال ۹۵ به ۱۸۰ هزار و ۳۸ مورد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به وضعیت کارت هوشمند ملی در استان اشاره کرد و گفت: ۹۷ درصد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان نسبت به این امر اقدام کرده و در مجموع ۲۳ هزار نفر از این جمعیت نیز برای درخواست کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی پس از درخواست مدت طولانی طی می‌شود، گفت: وقتی اخذ درخواست انجام می‌شود، داده‌ها در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور تکمیل می‌شود، بنابراین در این مدت با کد رهگیری و سایر مدارک عکس‌دار صاحب شناسنامه می‌تواند تمامی خدماتی را با کارت هوشمند ملی از دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی دریافت کند.

شفیعی با اشاره به اینکه به دستور وزیر کشور در پایان سال گذشته چاپ کارت هوشمند ملی دوباره از سر گرفته شد و بسیاری از کارت‌های معوقه چاپ شده نیز در حال چاپ است که امیدواریم این مهم تسریع شود، اضافه کرد: خوشبختانه انجام تمام کارهای مرتبط با صدور شناسنامه و درخواست اطلاعات شناسنامه‌ای به صورت الکترونیکی شده است و نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.
انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول