اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، گفت: توصیه‌های لازم به معلم‌های بهداشت مدارس شده و در مدارس رعایت شیوه‌نامه‌ها تاکید شده تا حدی که امکان دارد فاصله و تهویه مناسب و موثر را در کلاس‌ها باید داشته باشند.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود

احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس از کرج، با بیان اینکه ویروس covid19 در سطح کشور و استان البرز کاهش یافته، گفت: شرایط امروز استان قابل قبول است اما تا مادامی که این ویروس در سطح جهان همچنان داریم باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید هشدار‌ها را جدی بگیریم، افزود: همچنین شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم تا اسیر پاندمی و حمله شدید نشویم.

مهدوی در خصوص اینکه در بیماری کووید واکسیناسیون در سطح کشور با یک شرایط گسترده‌ای انجام شد، ادامه داد: مرگ و میر‌ها در سطح استان و کشور نسبت به قبل کاهش یافته است.

وی گفت: افراد برای حفظ سلامتی خود و عزیزان حتما واکسن تزریق و اگر ۶ ماهه از تزریق واکسن گذشته حتما پیگیری و تزریق کنند. 

مهدوی در خصوص بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: توصیه‌های لازم به معلم‌های بهداشت مدارس شده و در مدارس رعایت شیوه‌نامه‌ها تاکید شده تا حدی که امکان دارد فاصله و تهویه مناسب و موثر را در کلاس‌ها باید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تهویه مناسب و تزریق واکسن خیلی اصل مهمی است، افزود: تاکید ما بر این است که شیوه‌نامه‌ها در مکان‌های که ازدحام جمعیت و تهویه مناسب نیست حتما ماسک باید زده شود‌.

مهدوی گفت: تاکید رعایت پروتکل‌ها برای دانش آموزان و معلم‌ها بیشتر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص اینکه آمبولانس‌های ما با شرایط خاصی می‌توانند برای حمل بیمار و کمک به بیمار و ارائه خدمات حرکت کنند، ادامه داد: آمبولانس‌ها اصلا بدون برانکارد نیست و برانکارد یکی از وسایل ضروری آمبولانس‌ها است.

مهدوی با بیان اینکه برای بیمارانی که کاهش سطح هوشی دارند، تصادفی نباشد و در جاهای که حمل برانکارد با مشکل مواجه است، افزود: در این شرایط کاورهای‌ را برای آمبولانس‌ها تهیه کرده و گذاشته‌ایم که این کاور‌ها تقریبا شبیه پتو است. این کاور‌ها مخصوص بیمار و برای حمل بیمار است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول