اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ورود دانش بنیان‌ها به حوزه مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی

تامین ماشین‌آلات و تجهیزات سامانه و سیستم‌های مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان از مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره شده است.

ورود دانش بنیان‌ها به حوزه مدیریت بحران و مخاطرات طبیعی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف توانسته‌اند محصولات ایران‌ساخت با کیفیت تولید کنند، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌تواند باعث توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور شود.

در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده سازمان مدیریت بحران موظف است نسبت به تامین ماشین‌آلات و تجهیزات سامانه مکانی تصمیم‌یار (SDSS)، سامانه سنجش‌از دور GIS در مدیریت مخاطرات طبیعی، سامانه اطفاء حریق مناسب صعب‌العبور جنگلی (سامانه پرتابگر مواد ضد حریق)، سامانه هشدار مخاطرات طبیعی (سیل، زلزله، لغزش، زمین)، سیستم‌های زنده یاب، لرزه‌نگار و شتاب‌نگار، ربات آتش‌نشان قابل استفاده در مناطق مرتعی، بالن پایش مخاطرات طبیعی از بالا، سامانه شناسایی پیش نشانه‌های زلزله (سامانه‌های پیش‌نشانگر زلزله) و نرم‌افزارهای شبیه‌ساز مدیریت بحران از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی اقدام کند.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان گامی با دامنه اثر بلندمدت در تحول زیست‌بوم نوآوری است و زمینه رسوخ هرچه بیش‌تر نوآوری و فناوری در اقتصاد و توسعه پایدار را فراهم می‌کند. این قانون به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق است.

این قانون با حمایت و پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب آیین‌نامه‌های اجرایی مشترک با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مشترک، اجرایی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول