اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تردد ۱۳۰۰ اتوبوس طی شبانه‌روز از جاده‌های استان سمنان

استاندار سمنان گفت: بالغ‌بر یک‌هزار و ۳۰۰ اتوبوس طی شبانه‌روز از مسیر جاده‌های استان سمنان تردد می‌کنند که هدایت مسافران به داخل شهرهای استان، موجب رونق اقتصادی و توسعه گردشگری استان خواهد شد.

تردد ۱۳۰۰ اتوبوس طی شبانه‌روز از جاده‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در آئین گرامیداشت هفته گردشگری و تقدیر از  فعالان گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران در استان سمنان که در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد، با قدردانی از تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان و خادمان زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) اظهار کرد: گردشگری، دومین صنعت درآمدزا و زودبازده کشور است.

وی اضافه کرد: گردشگری صنعتی، به‌عنوان راهکاری مناسب به‌منظور فعال‌سازی این بخش در بسیاری از کشورها که زیرساخت گردشگری طبیعی ندارند، موردتوجه قرار گرفته است.

استاندار سمنان افزود: با وجود آن که در کشور، سمنان را به‌عنوان یک استان کویری و صنعتی می‌شناسند؛ اما می‌توان گفت استان سمنان دارای ظرفیت‌های غنی گردشگری است.‌

هاشمی با بیان اینکه ‌856 اثر میراثی ثبت‌شده در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 720 واحد صنعتی در 19 شهرک و ناحیه صنعتی استان سمنان فعالیت دارند؛ اما نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، فرصت طلایی رشد و توسعه گردشگری در این استان است.‌

وی با تأکید بر تردد بالغ‌بر یک‌هزار و 300 دستگاه اتوبوس طی شبانه‌روز از مسیر جاده‌های استان سمنان بیان کرد: هدایت زائران حضرت امام رضا (ع) به داخل شهرهای استان موجب رونق اقتصادی و توسعه گردشگری استان است.

استاندار سمنان تأکید کرد: ما باید به دنبال افزایش مدت ماندگاری مسافران و زائران رضوی در استان سمنان باشیم.‌

هاشمی با اشاره به اینکه هفته گردشگری نباید محدود به زمانی خاص در تقویم کشور باشد، از تلاش تمام کسانی که در ایام اربعین حسینی و شهادت حضرت امام رضا (ع) به زائران خدمات‌رسانی کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول