اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تحمیل ناامنی اقتصادی هدف پشت پرده اغتشاشات اخیر/ تلاش دشمن برای مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: دشمنان در خارج از کشور و عناصر وابسته آنها در داخل از هر اتفاق و رخداد در کشور سوء استفاده می‌کنند و به دنبال بر هم زدن آرامش اقتصادی و مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی در ایران هستند.

تحمیل ناامنی اقتصادی هدف پشت پرده اغتشاشات اخیر/ تلاش دشمن برای مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

کامران رحیمی، ‌در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تاثیر اغتشاشات و ناامنی بر زندگی مردم اظهار داشت: یکی از دلایل شعله ور شدن اغتشاشات طی روزهای اخیر به مشکلات معیشتی مردم در چند سال گذشته باز می‌گردد.

* دشمن دنبال کمرنگ‌ کردن دستاوردهای دولت و ایجاد نارضایتی است

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی دولت در یک سال گذشته برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی در کشور ادامه داد: دستاوردهای دولت در زمینه بین‌المللی و پیوستن به سازمان همکاری شانگهای و برقراری ارتباط موثر با کشورهای همسایه در زمینه تجارت خارجی موجب عصبانیت دشمن شده است.

* دشمن دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی و انصراف سرمایه‌گذار‌ خارجی از ورود به کشور است

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: دشمنان در خارج از کشور و عناصر وابسته آنها در داخل از هر اتفاق و رخدادی که در کشور ایجاد می شود، سوء استفاده کرده و به دنبال بر هم زدن آرامش اقتصادی در کشور هستند؛ با انتشار اخبار اغتشاشات، سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل وجود نداشتن امنیت اقتصادی از ورود به کشور خودداری می کنند.

رحیمی تصریح کرد: دشمنان همواره از راه ‌های گوناگون به فکر ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند و اتفاقات اخیر در کشور و اغتشاشات،‌ یکی از اقدامات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

* اغتشاشات اخیر علاوه بر بازار به کسب‌و‌کارهای اینترنتی هم ضربات جبران‌ناپذیری زد 

این اقتصاددان با بیان اینکه در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از کسب و کارهای اینترنتی با مشکل مواجه شده اند، افزود: این شیوه اغتشاش و آشوب که توسط عده ای از عوامل فریب خورده در سطح جامعه اتفاق می افتد، علاوه بر کسبه بازار، بر کسب و کارهای نوپایی که در بستر فضای مجازی شکل گرفته اند نیز ضربات جبران ناپذیری وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تحریم نتوانست کاری انجام دهد، ادامه داد: بعد از هر اغتشاشی در کشور، دشمن به خیال اینکه بخشی از سرمایه اجتماعی در کشور از بین رفته است، به خود اجازه می‌دهد اقدام جدید علیه ملت ایران انجام دهد. در فتنه 88 نیز تحریم‌های هوشمند توسط آمریکا ایجاد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: در سال های 96 و 98 نیز دشمن از آشوب های کوتاه مدتی که در کشور ایجاد شد، سوءاستفاده کرده و فشار بیشتری را در قالب افزایش تحریم ها به کشور وارد کرده است.

رحیمی افزود: ‌سرمایه اصطلاحا ترسو است و از محیط نا امن فرار می‌کند، ‌‌در صورتی که بازارهای مختلف را در چند روز گذشته نگاه کنیم شاهد نوسان فراوان در آنها بوده‌‌ایم، ایجاد التهاب در جامعه در نهایت منجر به ایجاد التهاب در بازارهای مختلف می شود که بازهم مردم از این موضوع متضرر می شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول